Een klant van mij gebruikt Microsoft Access om de klantgegevens daar uit te gebruiken om automatisch een mail merge te doen in Word. Er wordt op een knop gedrukt in Access en een paar seconden later is een standaard brief voor zijn klantenbestand gemaakt.
Nu is de vraag hoe dit in FileMaker te doen.Natuurlijk kan ik een aantal lay-outs maken voor standaard brieven in FileMaker, maar het is voor de gebruiker dan niet gemakkelijk deze lay-outs aan te passen. Het is niet het type klant waar ik deze aktiviteit aan toevertrouw.
Het is ook mogelijk om een merge file aan te maken in FileMaker, die als bron wordt gebruikt in Word, maar dan is mij nog niet helemaal duidelijk hoe ik dit zo ver mogelijk automatiseer. Wellicht kan ik met een 3rd party tool (Script Maker? Troi?) een VBscript starten om dit te doen???
Question
Corne
Hallo allemaal,
Een klant van mij gebruikt Microsoft Access om de klantgegevens daar uit te gebruiken om automatisch een mail merge te doen in Word. Er wordt op een knop gedrukt in Access en een paar seconden later is een standaard brief voor zijn klantenbestand gemaakt.
Nu is de vraag hoe dit in FileMaker te doen.Natuurlijk kan ik een aantal lay-outs maken voor standaard brieven in FileMaker, maar het is voor de gebruiker dan niet gemakkelijk deze lay-outs aan te passen. Het is niet het type klant waar ik deze aktiviteit aan toevertrouw.
Het is ook mogelijk om een merge file aan te maken in FileMaker, die als bron wordt gebruikt in Word, maar dan is mij nog niet helemaal duidelijk hoe ik dit zo ver mogelijk automatiseer. Wellicht kan ik met een 3rd party tool (Script Maker? Troi?) een VBscript starten om dit te doen???
Ik lees graag jullie suggesties, alvast bedankt!
Corné.
2 answers to this question
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.