Ga naar inhoud
  • 0

Vakantie uitgaven


mhoyle

Vraag

Hoi,

 

Ik ben met zeven man op vakantie, en dan willen de uitgaven nog wel eens door elkaar lopen. Zeker omdat niet iedereen bij elke uitgave betrokken is kunnen we niet het totaal uitgegeven bedrag door zeven delen.

 

Ik had daarom dit bedacht:

 

-een tabel met uitgaven waarin de volgende informatie

 

naam betaler

betrokken personen (zij die moeten delen in die specifieke uitgave) een lijstje checkboxjes

bedrag

beschrijving uitgave

bedrag per persoon (dit is de uitgave gedeeld door het aantal betrokken personen)

 

- een tabel met de zeven vakantiegangers

Hierin een portal naar de eerste tabel zodat ik per vakantieganger zijn of haar uitgaven en de betrokken personen in kan voeren

een veld met "totaal betaald"

een veld met "totaal verschuldigd"

 

Totaal verschuldigd is dan de som van alle "bedrag per persoon" uit "tabel uitgaven" waarbij de vakantieganger is aangevinkt

Totaal betaald is de som van alle "bedrag" waarbij "naam betaler" uit "tabel uitgaven" gelijk moet zijn aan "naam vakantieganger" uit "tabel vakantieganger".

 

dit laatste is nu de bottleneck:

in de portal wil ik per vakantieganger niet alleen zijn of haar eigen betalingen laten zien maar natuurlijk ook de betalingen waar hij of zij in betrokken is.

Daarom is de relatie tussen de twee getrokken tussen het veld "betrokken persoon" in "tabel uitgaven" en "naam vakantieganger" in "tabel vakantieganger"

 

Hiermee kan ik prima het totaal verschuldige bedrag uitrekenen doormiddel van Sum ( Uitgaven::Per Persoon ) - Totaal Betaald

Alleen om het veld "Totaal Betaald" uit te rekenen mag ik uit de portal ALLEEN de uitgaven bij elkaar optellen waarbij "naam vakantieganger"gelijk is aan "naam betaler".

 

Hoe doe ik dit?

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dit is echt "Going Dutch" op vakantie!

Je kunt dit ook gewoon in een tabel houden zo lastig is dit niet met herhalende velden. Hou er rekening mee dat hier wordt uitgegaan van elke keer 1 betalende persoon. Als je het volledig wilt doen zou je het moeten uitbreiden als je met meerdere personen samen de rekening betaald. :D

 

Even aangepast :

Ik heb het bestand even aangepast (iets meer tijd nu :D )

Je kunt 8 man opgeven en kiezen met bv de selectie knoppen. Ook kun je met meerder personen samen betalen . Als ieder hetzelfde bedrag betaald wordt dit automatisch via het script gezet. Je kunt nadien eventueel de betaling aanpassen door de velden zelf aan te passen. Ik denk even aan een flinke rekening die persoon 1 zou betalen maar hij komt geld te kort en persoon 2 betaald even 50 euro bij in de kosten. In de tweede uitvoering zie je in de afrekening hoe er terug betaald moet worden. Heb hem even aangepast zodanig dat het op de iPhone werkt dan kun je echt "Going Ducht" afrekening.

goingdutch.fmp12

aangepast door Gast
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...