Ga naar inhoud
  • 0

Datumfunctie


Arno

Vraag

Hallo allemaal

 

Wie kan me helpen met het volgende probleem. Ik wil een uniek projectnummer per record aan laten maken (automatisch uiteraard) dat de volgende notatie heeft:

2013xxyy waarbij 2013 voor het jaar staat, xx voor de maand en yy een nummer wat begint bij 01. Hoe ziet de formule er dan uit en hoe wordt het getal bij elke nieuw project met 1 verhoogt?

 

gr

 

Arno

Link naar reactie

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo Arno op zich niet moeilijk je moet gewoon een aantal elden aanmaken en die samenvoegen in een ander veld.

Dus je hebt je uniek nummer wat je automatisch laat aanmaken en wat met elk nieuw record met 1 wordt verhoogt.

Vervolgens je datum veld gebruiken wat aangemaakt wordt bij aanmaakdatum.

Bij een nieuw record krijg je dan dus vandaag aangemaakt (03-10-2013) en record 14 (als voorbeeld) Je uniek nummer voor de database is dan die twee welden samen in een berekening veld zetten.

Link naar reactie
  • 0

Pffffff ik dacht dat het duidelijk was voor me maar niets is minder waar. Ik heb het script van Felix letterlijk overgenomen maar ik krijg het niet voor elkaar om mijn nummer in een nieuwe maand weer op 01 te laten beginnen. Hij telt vrolijk door. Wat doe ik toch fout????

 

gr

 

Arno

Link naar reactie
  • 0

Leuke puntjes op de i met wel 1 opmerking (of eigenlijk 1,5)

 

- Door geen volgnummer meer te gebruiken kun je niet meer garanderen dat het projectnummer uniek is. Verwijder b.v. het voorlaatste record in een maand dan zal vanwege de count in de autoenter een nieuw ingevoerd record hetzelfde nummer krijgen als het laatste record.

i.c. Je hebt 1, 2, 3 en 4. Verwijder 3 en voer een nieuw record in, dat wordt dan 4 omdat de count 3 records telt. Je hebt dan 1, 2, 4, 4.

- de halve opmerking. Meestal leg je de datum van het record vast op de datum van invoer. Een knop/script voor het invoeren van het nieuwe record met daarin de bepaling van het projectnummer is dan veel natuurlijker.

 

just my 2 cents :wink:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...