Jump to content
  • 0

Datumfunctie

Arno

Question

Hallo allemaal

Wie kan me helpen met het volgende probleem. Ik wil een uniek projectnummer per record aan laten maken (automatisch uiteraard) dat de volgende notatie heeft:

2013xxyy waarbij 2013 voor het jaar staat, xx voor de maand en yy een nummer wat begint bij 01. Hoe ziet de formule er dan uit en hoe wordt het getal bij elke nieuw project met 1 verhoogt?

gr

Arno

16 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Hallo Arno op zich niet moeilijk je moet gewoon een aantal elden aanmaken en die samenvoegen in een ander veld.

Dus je hebt je uniek nummer wat je automatisch laat aanmaken en wat met elk nieuw record met 1 wordt verhoogt.

Vervolgens je datum veld gebruiken wat aangemaakt wordt bij aanmaakdatum.

Bij een nieuw record krijg je dan dus vandaag aangemaakt (03-10-2013) en record 14 (als voorbeeld) Je uniek nummer voor de database is dan die twee welden samen in een berekening veld zetten.

• 0

Pffffff ik dacht dat het duidelijk was voor me maar niets is minder waar. Ik heb het script van Felix letterlijk overgenomen maar ik krijg het niet voor elkaar om mijn nummer in een nieuwe maand weer op 01 te laten beginnen. Hij telt vrolijk door. Wat doe ik toch fout????

gr

Arno

• 0

Leuke puntjes op de i met wel 1 opmerking (of eigenlijk 1,5)

- Door geen volgnummer meer te gebruiken kun je niet meer garanderen dat het projectnummer uniek is. Verwijder b.v. het voorlaatste record in een maand dan zal vanwege de count in de autoenter een nieuw ingevoerd record hetzelfde nummer krijgen als het laatste record.

i.c. Je hebt 1, 2, 3 en 4. Verwijder 3 en voer een nieuw record in, dat wordt dan 4 omdat de count 3 records telt. Je hebt dan 1, 2, 4, 4.

- de halve opmerking. Meestal leg je de datum van het record vast op de datum van invoer. Een knop/script voor het invoeren van het nieuwe record met daarin de bepaling van het projectnummer is dan veel natuurlijker.

just my 2 cents :wink: