Eric Posted October 4, 2013 Posted October 4, 2013 Hallo, een eigenaardig probleem, Bestanden gehost op een mini mac zien ik remote niet met de Filemaker Client 12 PC versie, terwijl met de Mac Client Filemaker 12 ik ze wel zie... Met de PC versie Filemaker Pro 12 client zie ik bestanden gehost met Filemaker Server 12 op PC wel.., maar de op Mac gehoste bestanden niet. Het eigenaardige is dat sommige PC's (uit zelfde netwerk, dezelfde configuratie qua firewall) wel de bestanden van de Mac kunnen zien. Dwz dat er ergens iets verkeerd is op die PC's, maar wat, vermits de Firewall ed dezelfde configuatie hebben. Is er ergens een bestandje op de windows waar je de Filemaker netwerk settings kunt resetten ? Alvast bedankt, Erik© Quote
0 Felix Posted October 4, 2013 Posted October 4, 2013 (edited) . Edited October 4, 2015 by Guest Quote
0 Eric Posted October 4, 2013 Author Posted October 4, 2013 Absoluut, zelf geherinstalleerd de hele boel... 12 v4 is de versie Quote
0 Felix Posted October 4, 2013 Posted October 4, 2013 (edited) . Edited October 4, 2015 by Guest Quote
0 SuperWimmie Posted October 5, 2013 Posted October 5, 2013 Wat gebeurt er eigenlijk als je tweemaal Filemaker Server in 1 netwerk actief hebt? Kan dit hier het geval zijn? Quote
0 Felix Posted October 5, 2013 Posted October 5, 2013 (edited) . Edited October 4, 2015 by Guest Quote
0 Eric Posted October 6, 2013 Author Posted October 6, 2013 bedankt voor de reacties, ja de windows firewall staat uit.. Raar dat ik op PC gehoste bestanden perfect zie, en de op de MAc gehoste bestanden niet. Dit wil zeggen dat de firewall open is op de lokale PC. 2 van de 3 pc's hier zien de op Mac gehoste bestand niet. De pc die de mac bestanden niet ziet , ziet wel op PC gehoste bestanden via internet. We zoeken verder Groeten Quote
0 Eric Posted October 6, 2013 Author Posted October 6, 2013 Opgelost, na wat zoeken de stomme fout gevonden... Belgacom geeft IP Adressen door met 091.345.234.008 Als je die zo op Mac ingeeft geen enkel probleem, op PC moeten de nullen ervoor weg.. dus 91.134.234.8 werkt wel Bedankt aan iedereen Erik© Quote
Question
Eric
Hallo,
een eigenaardig probleem,
Bestanden gehost op een mini mac zien ik remote niet met de Filemaker Client 12 PC versie, terwijl met de Mac Client Filemaker 12 ik ze wel zie...
Met de PC versie Filemaker Pro 12 client zie ik bestanden gehost met Filemaker Server 12 op PC wel.., maar de op Mac gehoste bestanden niet.
Het eigenaardige is dat sommige PC's (uit zelfde netwerk, dezelfde configuratie qua firewall) wel de bestanden van de Mac kunnen zien.
Dwz dat er ergens iets verkeerd is op die PC's, maar wat, vermits de Firewall ed dezelfde configuatie hebben.
Is er ergens een bestandje op de windows waar je de Filemaker netwerk settings kunt resetten ?
Alvast bedankt,
Erik©
7 answers to this question
Recommended Posts