Ga naar inhoud
  • 0

Afbeelding bij export excel


mouwen

Vraag

Beste Filemakers,

 

Ik ben nu bezig met het maken van een bestand waarmee je onderdelen vast kunt leggen. Dus als ik op pad ben en ik zie tegels los liggen. Dat ik dan aan kan geven tegels zitten los (tot hier is het werkende). Dan wil ik een foto kunnen maken die automatisch aan die regel vast hangt. Dus dat ik in mijn filemaker bestand (op de i pad) een knopje in duw en dan een foto kan maken voor dit betreffende onderdeel.

 

Daarna moet het bestand geëxporteerd worden in excel. Bij deze export moeten de gegevens dan op deze manier verwerkt worden.

 

Onderdeel | Klacht | Foto

Tegels | Los liggend | De gemaakte foto op de locatie

 

Alvast bedankt

Mouwen

Link naar reactie

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Is het dan misschien mogelijk om een knop aan te maken die een foto kan maken. Dan deze foto er niet in plaatst maar de naam van de foto (dus de link) er in plaatst. Zodat ik de linkjes( bijvoorbeeld IMG_293) mee kan nemen in mijn export. Maar hoe zorg ik er dan voor dat hij als ik de foto maak. Deze foto opgeslagen word en de juiste link er in geplaatst word.

 

Alvast bedankt,

Mouwen

Link naar reactie
  • 0

Op je schermafdruk lijkt het of je de Excel weer importeert in een FM tabel?, in dat geval kun je op de iPad een export doen naar een FM bestand inclusief foto en dan een één keer importeren.

 

Als je de foto apart wilt exporteren kun je met getastext(foto) de naam van de foto opvragen en die in een veld stoppen, met Export field contents kun je de foto exporteren.

 

Groet,

 

Ruben

Link naar reactie
  • 0

Het betreffende script dient ervoor om de gegevens die ingevuld zijn door middel van de Ipad te exporteren naar Excel. En dit op een logische wijzen dat het door een ander programma ingelezen kan worden.

 

Maar de vraag die bij mij er nu is. Is het dan mogelijk om een knopje te maken. Waarmee de fotocamera geactiveerd word en dan zelf een foto kan maken. Dat het Filemaker bestand de naam van de foto opslaat en dat de foto gewoon bij documenten word geplaatst.

 

Alvast bedankt,

Mouwen

Link naar reactie
  • 0

Als je op een iPad (of iPhone) een container veld selecteert dan krijg je de optie om iets in de container te voegen, waarbij je kunt kiezen om een foto te maken via de camera (voor zover ik weet kun je niet direct naar de camera optie).

 

Je kunt dus een script maken die een (globaal) container veld selecteert, daarna kun je een foto maken, en via Export field contents de foto weer exporteren.

 

Groet,

 

Ruben

Link naar reactie
  • 0

De foto maken via het container veld werkt inderdaad, maar dan word de foto niet opgeslagen in de fotomap van de ipad. Daarnaast moet ik dan het script nog schrijven dat hij de foto niet meeneemt maar de naam van de foto. En eerlijk gezegd heb ik geen idee hoe ik dat voor elkaar ga krijgen. Zou je een voorbeeld toe kunnen sturen. Dat zou ik zeer op prijs stellen.

 

Alvast heel veel bedankt,

Mouwen

Link naar reactie
  • 0

Dat over dat ik maar 1 foto kon plaatsen was een fout van mij, door het script niet goed door te voeren werd de benaming van foto 1 herhaald. En was het dus niet mogelijk om er meerdere zichtbaar te hebben. Nu werkt het dus wel.

 

De vraag over automatisch de camera starten staat nog wel

 

Met vriendelijke groet,

Mouwen

Link naar reactie
  • 0

Beste medefilemakers,

 

De functie van het exporteren van de foto werkt. Maar hoe kan ik er nu voor zorgen dat de foto naam bepaald word aan de hand van velden die ingevuld zijn in de record. De naam van de foto moet namelijk bepaald worden aan de hand van de naam van de ruimte en het element. Een ruimte nummer is bijvoorbeeld 0.01 en een element nummer is bijvoorbeeld 54002234. Deze moeten dan samengevoegd worden dus dat de naam van de foto word : "0.01 - 54002234" zodat de foto terug te herleiden is.

In de bijlage is het script te zien wat ik nu gebruik voor het maken van de foto's en waar de naam van de foto word weergegeven.

 

Alvast bedankt,

Mouwen

Naamloos.png.466d9f3ef78f392ad90a5e0a505dfb76.png

Link naar reactie
  • 0

Stel 'Foto naam 2' in met de berekening

ruimtenummer & " - " & elementnummer & ".jpg"

Het is niet nodig om een naam te gebruiken die overeenkomt met de oorspronkelijke foto.

 

Let er overigens wel op dat je geen tekens gebruikt die niet in bestandsnamen mogen voorkomen of die extensies lijken te genereren die er niet zijn.

Ik zou punten en min-tekens vermijden, maar het is een keuze.

 

HTH

 

rmw

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het geprobeerd, alleen blijft de naam van de foto: foto 16-10-2013 11.21.51.jpg. De bedoeling is dat de de fotobestandsnaam veranderd in het ruimtenummer samen met het elementnummer. Dit zit hem in het script, maar ik weet niet wat ik daaraan moet veranderen. Op de tablet komt bij het maken van een foto de foutmelding naar voren "Dit veld kan niet worden gewijzigd". Wat kan ik doen zodat de fotonaam goed aangepast word in het ruimtenummer en de elementcode.

 

Voor mij was het min tekentje alleen om het overzicht te bewaren. Een spatie ertussen is voor mij ook al voldoende.

 

Met vriendelijke groet,

Mouwen

Link naar reactie
  • 0

Mouwen,

 

Begrijp ik het goed dat je het bestand met een andere naam in de database wilt hebben?

 

Ik dacht in eerste instantie dat je een bestaande foto uit een container onder een andere naam wilde opslaan op je schijf en dat 'Foto naam 2' een globaal of een tekstveld was.

Maar zoals ik het nu lees, heb je 'Foto naam 2' berekend uit het containerveld en dan valt het natuurlijk niet aan te passen.

 

Als je de foto in het containerveld van naam wilt veranderen kan je eerst een export maken onder een andere naam en dat nieuwe bestand weer opnemen in het containerveld.

Je gebruikt al een variabele voor het pad, dus laat daar het veld 'Foto naam 2' uit weg en neem direct de berekening op.

Na export kan je een script stap gebruiken (iets van 'insect picture') met dezelfde variabele voor het pad om het net aangemaakte bestand weer in het containerveld te zetten.

 

HTH

 

rmw

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...