Ga naar inhoud
  • 0

Boven balk vastzetten


mouwen

Vraag

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het is niet zo duidelijk om welke balk het gaat.

 

Als het de 'status area' is, deze kun je via de scriptstep 'Show/hide Toolbar' tonen en op slot zetten.

 

Wanneer je een gedeelte van je layout in beeld wilt houden: dit kan alleen d.m.v. het header-gedeelte in list view. Als het nodig is isoleer dan het actieve record, zodat de foundcount = 1. De user kan dan niet naar een ander record scrollen.

Link naar reactie
  • 0

Beste Brendel,

 

In de bijlage heb ik een afbeelding geplaatst waarbij in het rood is aangegeven welke balk ik het liefste vast zou zetten, zodat deze ten alle tijden zichtbaar is op het scherm. Als door de indeling dit een lastige kwestie word dan mag het groene gedeelte hier ook in meegenomen worden. In de afbeelding is een blauwe balk te zien met cartotheek hierin, dit is het kopgedeelte. Hieronder bevind zicht het hoofdgedeelte(extra info voor als dit benodigd is).

 

Hopelijk heb ik je zo goed genoeg geïnformeerd

 

In ieder geval al bedankt,

Mouwen

Naamloos.png.ff1924a68c58317d98b3762f653255b1.png

Link naar reactie
  • 0

Als ik daarbij alles in de kop plaats dan heb ik inderdaad het bovenste gedeelte wat vastgezet kan worden en heb ik dat probleem opgelost. Echter is er dan een verandering in de lay out die ik gebruik, Want al de toegevoegde records worden onder elkaar geplaatst. En dat is niet wat ik zou willen. Wil namelijk gewoon dat je met de pijltjes bovenin de hoek gewoon kunt wisselen tussen records en dat je dus niet meerdere records ziet als je in 1 record aan het werken bent. Hoe los ik dit op.

 

Alvast bedankt,

Mouwen

Link naar reactie
  • 0

Ik heb iets soortgelijks gedaan voor de iPhone, omdat het scherm daar vele malen kleiner is.

Dat houdt in dat alle schermen (zonder uitzondering!) in de List mode gaan.

 

Door de gebruiker een logisch pad aan te bieden, krijg je bij invoer van veel records eerst een list met de diverse gekozen (gevonden) records er in.

De gebruiker moet vervolgens kiezen voor één van die records, waarna ik Filemaker via een GotoRelated altijd op dat ene record uit laat komen.

Via de keuze van een scherm terug, komt de gebruiker weer in het list overzicht van verschillende records te zitten (gebaseerd op een andere Table Occurrance).

 

Het voordeel is dat de gebruiker op de iPhone altijd een bovenste menubalk te zien krijgt als hij "swiped" naar beneden toe, ook op het invoeren van een scherm op basis van 1 record.

 

Bij de iPad heb ik alle schermen zo gemaakt, dat ze altijd zullen passen binnen het formaat van het scherm.

Weinig gescrol of geswipe daar bij het gebruiken van invoerschermen, dat brengt onnodige onrust.

 

Mijn programma heeft om deze redenen voor de iPhone allemaal andere schermen, dan voor de PC / Mac / iPad.

Pittig stukje werk, een Appje maken voor de iPhone.

 

Ah, de NL-sfb codering... een elementen ramingen pakket aan het bouwen?

(ben een ex werknemer van Kraan Bouwcomputing)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...