Ga naar inhoud
  • 0

Filemaker 12 vs Filemaker 11 => traag


Joser8

Vraag

Laatst hebben we dan toch de stap naar FM 12 gezet.

Nu merken we wel dat her en der FM 12 behoorlijk wat trager werkt in vergelijking met FM 11 (bv zoeken in een layout, pull-down's met invoerlijsten, berekeningen, ....)

 

Vanwege de mensen van Filemaker BENELUX wordt gesuggereerd dat 'de vertragingen afhankelijk zijn van de situatie in de database'.

Ik versta hieronder dat de opbouw van de database opgemaakt in de 11 anders en beter kan in FM 12.

 

Hebben jullie soms suggesties/tips wat in de database kan verbeterd worden om deze te versnellen?

Zoiets in de zin van ; geen gebruik meer maken van ...... maar ........ in de plaats

 

Of zie ik het te simpel ?

 

JoSer

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bedankt voor uw reacties,

 

dus indien je de thema's van FM12 gebruikt, ipv van de indentijd zelf geknutselde layout's zou dit de snelheid verbeteren.

 

De waardenlijsten bestaan uit waarden (straten van een gemeente) uit een veld van een gerelateerde database gehost door de FM server

 

We gebruiken reeds de laatste versie

Link naar reactie
  • 0

bwa het optimaliseren van themas kan wel helpen.

 

FileMaker maakt bij een conversie al de styles "lokaal" dus per object gaat hij opslaan hoe die er moeten uitzien. Als je echter voor een thema gaat, dan slaat FileMaker het maar 1 keer op. Bon, of dit nu echt een wereld van verschil gaat maken weet ik niet, maar het is iig minder data die moet overgeladen worden.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...