Ga naar inhoud
  • 0

Vraag over portals


BartPrins

Vraag

Hallo weer :)

 

Ik heb een layout gemaakt voor een rapport (print) opgebouwd uit diverse tabellen en een drietal portals.

Een van de portals is gevuld met verschillende adressen van een klant, vestigingsadressen, factuuradressen etcetc...

Ik wil echter bovenaan het rapport ook de naam van de klant weergeven met een bepaald adres, probleem is dat ik de adressen aangeleverd krijg van een derde partij. In de adressen tabel is er wel een soortadres omschrijving dus bijvoorbeeld "01" is een het werkelijke adres, "02" het factuuradres "03" een bepaald vestigingsadres etc..etc..

 

Is het mogelijk om dmv een script het juiste adres in een nieuw veld te plaatsen, iets in de richting van; als [soortadres] = "01" dan...heb al wel wat dingen geprobeerd maar loopt vast op de portals.

 

Bedankt weer voor het lezen en eventuele tips !!

 

Groet

 

Bart

Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi felix,

 

Bedankt voor je uitleg, super dat je daar de tijd voor neemt!

 

Er is reeds een relatie tussen klantId en adresId. Is het dan de bedoeling dat ik nog een relatie leg tussen global3 (in dit voorbeeld) vanuit de tabel klanten naar adresId als ik het goed begrijp?

 

Bedankt voor je tijd!

 

Gr

Bart

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Link naar reactie
  • 0

Hoi Bart,

 

Ik hoop dat ik Felix nu wat uitleg uit handen neem zoals hij het bedoeld heeft, maar:

 

Je klikt op de relatielijn tussen de tabel Klant en Adres en daar staat dan:

klantId = adresId

 

Hieraan voeg je de volgende conditie toe:

global3 (uit dit voorbeeld) = adrescode.

 

Er staat dan:

klantId = adresId

AND global3 (uit dit voorbeeld) = adrescode

 

Vrij vertaald stelt deze relatie dan voor:

Klantnummer moet met adresnummer overeen komen, het adres hoort bij deze klant

EN

het in veld global3 ingevoerde adrestype moet gekoppeld worden

 

Als je het helemaal af wilt maken zou je global3 in kunnen stellen met een invoerlijst, bestaande uit de waarden van het veld adrestype in tabel Adressen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...