Ik heb een vraag die je eigenlijk vaker tegenkomt , maar heb een duidelijk antwoordt nog niet gezien.( kan aan mij liggen).
Ik heb een database waarin projecten worden vastgelegd. Aan dit project zijn diverse tabellen gerelateerd . In die tabellen worden bijvoorbeeld documentnr's gegeneerd voor formulieren en documenten.
Dit zijn ongeveer 10 tabellen .
Nu lees ik overal dat als je een lijst wil maken uit diverse tabellen dat je de meest gedetaileerde lijst als hoofdtabel moet nemen cq de onderste in de rij, maar ik krijg dit niet aan het werken.
Als je het ziet als een organisatie schema dat staat het project bovenaan en alle formulieren / documenten op 1 horizontale lijn eronder. Dus je kan in dit geval niet van onderuit door alle tabellen naar de hoofdtabel Projecten.
Question
Hupa
Hallo ,
Ik heb een vraag die je eigenlijk vaker tegenkomt , maar heb een duidelijk antwoordt nog niet gezien.( kan aan mij liggen).
Ik heb een database waarin projecten worden vastgelegd. Aan dit project zijn diverse tabellen gerelateerd . In die tabellen worden bijvoorbeeld documentnr's gegeneerd voor formulieren en documenten.
Dit zijn ongeveer 10 tabellen .
Nu lees ik overal dat als je een lijst wil maken uit diverse tabellen dat je de meest gedetaileerde lijst als hoofdtabel moet nemen cq de onderste in de rij, maar ik krijg dit niet aan het werken.
Als je het ziet als een organisatie schema dat staat het project bovenaan en alle formulieren / documenten op 1 horizontale lijn eronder. Dus je kan in dit geval niet van onderuit door alle tabellen naar de hoofdtabel Projecten.
Weet iemand hoe je dit kunt oplossen
Alvast bedankt voor de moeite
10 answers to this question
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.