Ga naar inhoud
  • 0

FileMaker Pro 12 Script met "OF" zoekopdracht


rvaneerd

Vraag

Hallo,

 

Ik ben redelijk nieuw in FileMaker Pro 12. Kan m'n draai al redelijk vinden, maar heb nu toch een uitdaging waar ik niet omheen lijk te komen :(

 

Ik heb een tabel met een aantal layouts.

Voor één van die layouts wil ik een script activeren die een "OF" zoekopdracht uitvoert op een veld.

Als ik dat gewoon via de "wysiwyg" zoekmethode doe, via twee gekoppelde zoekopdrachten, krijg ik precies die records te zien die ik nodig heb.

In de "zoekhistorie" in die methode zie ik netjes een "OF" statement staan wat ik begrijp.

Ik snap alleen niet hoe ik dat in een script kan vertalen.

 

Ik heb het al geprobeerd met een "Zoekopdracht uitvoeren" op de ene term en vervolgens de "Gevonden reeks uitbreiden" met de andere term maar dat lijkt niet te lukken (ik krijg dan de melding dat er geen records gevonden zijn).

Als ik de twee termen binnen één "Zoekopdracht uitvoeren" wil opnemen, dan krijg ik automatisch de "EN" functie en dat is niet wat ik wil.

 

Wie oh wie kan me verder op weg helpen?

 

Alvast bedankt.

 

Groet,

Rob van Eerd

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

probeer eens met "new record/request" in dezelfde find.

 

Binnen een zelfde request definieer je "EN" finds, met meerdere requests kan je "OF" finds doen.

 

Dus:

Enter Find Mode
Set Field [ Contacts::City ; "brussel" ]
New Record / Request
Set Field [ Contacts::City ; "amsterdam" ]
Perform Find

 

Dat zou al de contact personen in Brussel en Amsterdam moeten vinden.

Link naar reactie
  • 0

of:

Ga naar zoeken

Script onderbreken/hervatten (onbeperkt)

Nieuw record/ nieuw verzoek

Script onderbreken/hervatten (onbeperkt)

Gevonden reeks uitbreiden

Zoekopdracht uitvoeren

 

Is eigenlijk hetzelfde maar dan kun je de zoekopdracht elke keer ingeven wat je wilt. Op die manier kun je natuurlijk je script aanpassen als je niet wilt uitbreiden maar wilt beperken.