Zjem Posted February 2, 2014 Posted February 2, 2014 Hoi, Ik heb in een filemaker bestand twee databases aan elkaar hangen: Een voor fakturen En een voor adressen. Als ik in een faktuur een adres in typ word hij automatisch aangevuld met een corresponderend adres uit de adres database. Als het adres nog niet bestaat word hij toegevoegd. Nu kom ik er achter dat als ik een faktuur wis, het adres ook word gewist uit de adressen database. Hoe kan ik dat voorkomen? Quote
0 Felix Posted February 2, 2014 Posted February 2, 2014 (edited) . Edited October 5, 2015 by Guest Quote
0 Zjem Posted February 2, 2014 Author Posted February 2, 2014 Bedankt, opgelost! Klopt het dat als ik de look up methode gebruik, nieuwe adressen die ik in de faktuur intyp dan niet als nieuw record bewaard worden in de adressen database? Quote
0 Felix Posted February 2, 2014 Posted February 2, 2014 (edited) . Edited October 5, 2015 by Guest Quote
0 Zjem Posted February 2, 2014 Author Posted February 2, 2014 Duidelijk. Je hebt wel een punt. Hartstikke bedankt voor je reactie. Quote
Question
Zjem
Hoi,
Ik heb in een filemaker bestand twee databases aan elkaar hangen:
Een voor fakturen
En een voor adressen.
Als ik in een faktuur een adres in typ word hij automatisch aangevuld met een corresponderend adres
uit de adres database. Als het adres nog niet bestaat word hij toegevoegd.
Nu kom ik er achter dat als ik een faktuur wis, het adres ook word gewist uit de adressen database.
Hoe kan ik dat voorkomen?
4 answers to this question
Recommended Posts