Ga naar inhoud
  • 0

Afbeelding vergroten in een portaal buiten het portaal.


martindes

Vraag

Ik heb een aantal velden gekopieerd vanuit een standaardoplossing om een rijtje met afbeeldingen in een layout te plaatsen en een groot containerveld te gebruiken om elke afbeelding vergroot te laten zien.

 

Je klikt dan op één van de kleine containers en dan wordt die afbeelding zichtbaar in de grote container. klik je dan op de volgende kleine container dan verdwijnt de eerste uit de grote container en verschijnt de nieuwe.

 

Nu heb ik twee tabellen

 

"Fotoarchief"

"Plaats"

 

In de tabel "Plaats" heb ik een record "Amsterdam" en in een portaal heb ik dan alle foto's van Amsterdam staan.

 

Ik heb die velden en de scripts gebruikt om dat ook te proberen met dat portaal. Buiten het portaal heb ik een groot containerveld en wanneer ik op de afbeelding klik dan verschijnt de afbeelding daarin.

 

Dat werkt.

 

Maarrrr. Het werkt alleen voor het eerste record uit het portaal. Wanneer ik op de tweede klik dan werkt het niet.

 

Ik heb het grote containerveld in het portaal trouwens uit de tabel van het fotoarchief geplaatst.

 

Dus

 

::geselecteerde bestand | container

 

En ook de scripts verwijzen naar de tabel "Fotoarchief". Alleen de knop werkt lokaal in de tabel "Plaatsen"

 

Mijn vraag is.

 

Kan dit wel werken gemaakt worden in een portaal? Dit omdat ik weet dat portalen nogal eens beperkingen hebben.

Link naar reactie

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het complexe van de registraties is dat ze niet uniek zijn.

 

Korte uitleg. De actieve registraties zijn actief maar wanneer er één vrijkomt dan kan die voor een nieuwe registratie gebruikt worden.

 

Voorbeeld.

PH-AKA was in de jaren 40 in gebruik voor een DC-5 van KLM.

De huidige PH-AKA is een Airbus A330.

 

Ik gebruik deze database eigenlijk vooral om te leren. Dit is een hobby van me. De database moet mij beter leren omgaan met de specifieke aspecten van Filemaker. Ik kom er toch nog steeds te vaak achter dat ik hier en daar nogal eens wat basiskennis niet voldoende onder de knie heb. Dat komt vooral te sprake bij met maken van de relaties.

 

Ik zou bijvoorbeeld liever een layout hebben dat ik kan kiezen welke registratie ik wil toevoegen voor een nieuwe afbeelding. Want als ik nu een foto heb van die Airbus en daar de registratie PH-AKA aan toevoeg dan is dat bestand gekoppeld aan de registratie. Niet aan de Airbus zelf.

 

En dat werkt ook zo met zoeken. Als ik zoek op PH-AKA dan krijg ik ook de DC-5 te zien.

 

Dat speelt trouwens ook wanneer KLM die Airbus zou verkopen aan een Nederlandse afnemer. Dan behoudt die Airbus zijn PH-AXA registratie. Dat is oa het geval met enkele exemplaren van KLM die aan Martinair zijn verkocht.

 

Het is dus best wel complex maar daarom ook leerzaam om met deze database bezig te zijn. De aantallen zijn groot, de variaties zijn groot, de vaste variablelen verschillen per vliegtuigbouwer. Boeing gebruikt klantnummers in haar typenummers (bijv Boeing 747-406 (06 is het klantnummer van KLM))

Airbus gebruikt de motor specs als type aanduiding. Airbus A330-203. De 0 in 203 staat voor een motor van General Electric. De 3 staat voor de versie van de motor.

 

Dat zijn allemaal uitdagingen om in scripts te verwerken met de juiste tabellen die zinvol zijn om aan te maken.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...