Ga naar inhoud
  • 0

Foreign key


martindes

Vraag

Ik kom er maar niet uit hoe het nu werkt in Filemaker om een foreign key in een andere tabel te krijgen. Ik snap het principe wel dat je een FK nodig hebt om gegevens te laten zien maar niet hoe je die in een veld in een andere tabel krijgt.

 

Mijn voorbeeld is simpel.

 

Contacten

Projecten

Contact activiteiten

 

In projecten heb ik een portaal. Ik voeg daar de gegevens in van Contact activiteiten waarbij het veld met "Voornaam" een invoerlijst is uit de tabel Contacten. Met een knop om een nieuw record te maken in Contact activiteiten.

 

Werkt allemaal maar ik zou echt niet weten hoe ik nu de PK_contacten in het veld FK_Contacten kan krijgen zodat je in de layout van Contacten alle activiteiten kan zien van de verschillende personen.

 

Dit is voor mij momenteel het grootste struikelblok in Filemaker. Ik zou het ontzettend waarderen als iemand mij het kan uitleggen en mijn bestand kan aanpassen zodat ik kan zien hoe dat nu precies werkt.

portal test.fmp12

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...