Ga naar inhoud
  • 0

product selectie


Zero55

Vraag

Ik heb even een vergelijkbare database aangemaakt (zie bijlage) zoals we ze nu gebruiken (stamt nog van FM6 of zo).

Een woordje uitleg : Telkens wordt er een nieuw bestek/record opgemaakt, het vorige wordt niet bewaard (zal blijken uit de opbouw van de file) en wordt er dmv de keuze van een categorie een aantal artikelen getoond in een portaal, dmv een knop die simpelweg een "1" zet bij een bepaald product wordt dit product overgezet naar een andere portaal. In deze laatste worden dan aantallen bij ingevuld en een rapportje opgemaakt (zit niet in het voorbeeld in bijlage).

Er zitten ondertussen echter meer als 2000 producten in de database en om een product te vinden in de eerste portaal moet er al heel wat gescrolld worden. Een product vinden via de "categorie" methode mag blijven indien mogelijk, maar graag zou ik in één veld een bepaalde zoekterm willen intikken en dat adhv dit gegeven de mogelijke producten in de portaal verschijnen. Hoe specifieker de zoekterm, hoe kleiner de lijst in de portaal. Hoe kan ik dat best doen, dat is mijn eerste vraag en kan het zo gemaakt worden dat ik niet steeds als ik een nieuw record maak het vorige kwijt ben.

Graag uw suggesties...

Bestek.fmp12

Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb het eens bekeken, dit is inderdaad in de goede richting.

Maar dit is een oplossing anno 2010 in FM7, ondertussen is het FM12, blijft het principe hetzelfde of is dit misschien nog simpeler te realiseren. Ik neem aan dat dit toch in de huidige tijd geen overbodige luxe is om zo te kunnen zoeken...

Link naar reactie
  • 0

Ben al een stukje verder geraakt.

Zit alleen met volgend probleempje, in de layout bestek kan ik in het gele veld een zoekopdracht tikken en de in aanmerking komende producten komen in de portaal eronder.

Links van het gele zoekveld heb ik echter een dropdown-lijst geplaatst die de zoekresultaten al zou moeten beperken tot de geselecteerde categorie.

Heb al geprobeerd met het aanpassen van de relatie en met portaalfiltering, echter zonder het gewenste resultaat.

Kan iemand mij op weg helpen ?

BestekOpmaak.fmp12.zip

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...