Ga naar inhoud
  • 0

De reden voor error 507


Hatsaflats

Vraag

Beste dames en heren,

 

We hebben een vrij gecompliceerd administratiesysteem lopen, wat ik niet gemaakt heb, maar wel beheer. Het loopt vast bij sommige bonnen als ze gedupliceerd worden. (dit loopt over 5 scripts)

 

Het vreemde aan het verhaal is, dat meestal goed gaat, maar bij een aantal dus niet. Dit heb ik afgevangen en de gebruiker krijgt de melding dat deze bon niet gedupliceerd kan worden en de begin waardes worden hersteld. So far so good, het systeem loopt niet meer vast en de continuïteit is gegarandeerd.

 

Maar... de gevolgen zijn dan wel onder controle maar de oorzaak heb ik nog niet gevonden.

 

Nu gaat het mis op het moment dat er naar een bepaalde layout genavigeerd moet worden.

Ik heb deze fout afgevangen en het geeft error code 507. (Een veld voldoet niet aan bevestigingsvoorwaarden in de eigenschappen in de database).

Alle betrokken velden (zover ik het na kon gaan) heb ik gecontroleerd en als er een bevestiging aan vast zat, heb ik deze een voor een uitgezet en dan het duplicatiescript laten lopen. De fout blijft optreden.

 

Nu de vraag. Is er een mogelijkheid om de 507 code op een of andere manier terug te leiden naar het veld dat deze fout veroorzaakt. Het kan heel diep zitten, want de layout die vastgelegd wordt bij het navigeren bevat 10 tal relaties naar een stuk of 5 tabellen.

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste Hatsaflats,

 

meestal is het zo dat de record in het oude layout één of meerdere velden heeft die gevalideerd worden, en als je dan naar een ander layout switched

en het record wordt opgeslagen dat je de foutmelding krijgt. Als je in het script de foutmelding controle uitschakelt krijg je normaal de melding 'veld BlahBlah' bevat geen unieke waarde o.i.d. en kun je er voor zorgen dat het veld wel een geldige waarde bevat voordat je naar het andere layout gaat. (of de validatie uitschakelen).

 

Groet,

 

Ruben

Link naar reactie
  • 0

Hoi Ruben,

 

Bedankt voor je reactie. Inmiddels heb ik het veld gevonden (op de handmatige manier). En het script loopt nu fatsoenlijk door.

Ik snap wat je zegt, maar het vreemde is, dat die melding niet gegeven wordt en het script wel doorloopt.

 

We denken dat er ergens in de eerdere scripts een foutafvanging aan is gezet en dat die niet meer uitgeschakeld wordt, totdat mijn aanpassingen dit wel uitschakelen. Voor nu werkt het, volgende week lopen we de voorgaande scripts nog even na.

 

Fijn weekend!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...