a.verhart Posted June 20, 2014 Posted June 20, 2014 wie kan mij helpen om er voor te zorgen dat een record niet meer zomaar gewijzigd kan worden na dat het gefactureerd is. heft iemand een voorbeeld Quote
0 Hatsaflats Posted June 20, 2014 Posted June 20, 2014 je kan een vlag veld bij de record zetten, dat gevuld wordt met een script zodra er gefactureerd wordt. op de layout, of de velden waarvan ze niet meer gewijzigd moet worden zet je een scripttrigger die checkt of het vlagveld gevuld is. Zo ja, terugkoppeling dat er niet meer gewijzigd kan worden, Zo niet, gaat het veld gewoon open en kan er wat gewijzigd worden. Quote
0 Hatsaflats Posted June 20, 2014 Posted June 20, 2014 Sorry, had ik duidelijker in moeten zijn. Dat is een gewoon tekstveld dat bij aanmaken van een record leeg is, of waarde 0 heeft. op een bepaald moment kan je hier een waarde invullen. Ik kies meestal voor een 1, maar het kan iedere waarde zijn die je wilt. Dan heb je het record 'gevlagd'. En kan je er een controle op uitvoeren. Ik weet niet of vlagveld een officiële term is, maar ik gebruik het om dit soort velden aan te duiden. Quote
0 Sumar Posted June 20, 2014 Posted June 20, 2014 Zie mijn oplossing: http://www.clarify.net/viewtopic.php?f=39&t=8543&start=0 Ik heb een trigger gebruikt bij het verlaten van een veld. Als de status van de factuur bv betaald is wordt er een revert changes gegeven, anders een commit (sorry, ik gebruik de engelse versie...) Werkt als een tielelier met een minimum aam code Quote
Question
a.verhart
wie kan mij helpen om er voor te zorgen dat een record niet meer zomaar gewijzigd kan worden na dat het gefactureerd is.
heft iemand een voorbeeld
5 answers to this question
Recommended Posts