Ga naar inhoud
  • 0

Prestashop > fms probleem


Kleintjebrian

Vraag

Hallo,

 

Ik ben wanhopig op zoek naar de volgende oplossing.

 

Ik heb een webshop (Prestashop) en een kassasysteem/voorraadbeheer in filemaker.

 

Via een odbc connector kan ik nu netjes de tabellen van prestashop(mysql) bekijken in filemaker.

 

Maar verder als dit kom ik niet.

 

Ik zou graag de actuele voorraad willen tonen in beide databases.

 

We hebben verkoop via de webshop maar ook verkoop via het kassasysteem in filemaker.

 

De voorraad terug aanvullen doen we ook via Filemaker.

 

Heeft er iemand enig idee hoe ik dit werkend kan krijgen en liefst in realtime ?

 

Ik heb totaal geen kaas gegeten van Mysql dus hoop iemand me goed op weg kan helpen :-)

 

Alvast bedankt !!!

 

Groetjes,

 

Brian

Link naar reactie

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb het gevonden waar je de privilege kon aanpassen. Maar helaas wil het niet werken in filemaker.

Filemaker wil de totalen niet berekenen die ik uit een tabel van mysql haal.

 

Ik moet iets over het hoofd zien of iets grondig fout doen , maar ik kan het echt niet vinden :-(

 

Op mysql heb ik tabel met de verkopen > A ( hier moet ik de Sum per artikel berekenen maar doet die niet )

Filemaker veld met verkoop > B ( word wel netjes berekent )

Filemaker veld voorraad IN > C ( word ook netjes berekent )

Filemaker veld totaal op Voorrad > D

 

Nu moet ik dus als ik A aan de praat krijg gewoon een berekening maken in D.

D = C-A-B

Maar zolang de berekening van veld A niet werkt lukt het niet om D juist te krijgen.

 

of ga ik het te ver zoeken ?

Link naar reactie
  • 0

Even proberen te volgen: je doet berekeningen op basis van MySQL tables (Table Occur.) in Filemaker? Die tables haal je binnen via je ODBC-connector.

 

Waar doe je die berekeningen precies? Een extra berekeningsveld of samenvattingsveld in diezelfde tabel? Of via een Script?

 

Prestashop kan bvb bepaalde tabellen locken tijdens input in MySQL, waarover je in Filemaker weinig controle hebt.

 

Kan je iets meer en concreter meegeven?

 

Ik vermoed een tabel "Sales" die via ODBC in je relationsGraphic staat.

En daarop leg je relaties met een andere TO van Sales om A, B, C, … te vinden?

Link naar reactie
  • 0

Even proberen te volgen: je doet berekeningen op basis van MySQL tables (Table Occur.) in Filemaker? Die tables haal je binnen via je ODBC-connector.

Ja klopt

 

Ik vermoed een tabel "Sales" die via ODBC in je relationsGraphic staat.

En daarop leg je relaties met een andere TO van Sales om A, B, C, … te vinden?

Deze klopt ook

 

Waar doe je die berekeningen precies? Een extra berekeningsveld of samenvattingsveld in diezelfde tabel? Of via een Script?

 

Ik maak in filemaker een nieuw veld aan in een reeds bestaande tabel waarin ik een formule zet dat ik de sum wil van een veld uit een tabel van mysql.

Maar die berekening doet hij niet.

 

Nu heb ik ook via een andere weg vernomen dat ik in de foute richting aan het werken ben.

Volgens die man zou ik niet de gegevens via filemaker moeten oproepen met odbc en verwerken maar via prestashop de gegevens van filemaker moeten opvragen zonder odbc ?

 

Weet niet wat jullie mening hierover is ?

 

Groetjes,

 

Brian

Link naar reactie
  • 0

Hmm, eigenlijk doet dat er niet toe. Je gegevens moet je kunnen beheren in de omgeving die jij wil. Ikzelf haal heel wat datum in FMP binnen, net omdat we dat offline willen gaan beheren en bewerken in een CRM, bevoordeeld.

 

Ik zou stapsgewijs op zoek gaan, aangezien ik te weinig concreet zie waar het over gaat.

 

1. krijgt FM alle gegevens binnen op het ogenblik dat je die sum doet?

2. Is de berekening in staat om de bewerking uit te voeren op dit type veld?

2. Wordt het juiste type informatie opgeslagen (getal/tekst)?

 

Als je een testbestandje hebt met wat je wil doen met bvb ook een sql van je mysqltabel, dan bekijk ik dat even.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...