Ga naar inhoud

Confituursessie een eigen hoofdgroep?


jw

Aanbevolen berichten

Ik weet niet precies hoe dat heet, maar in dit forum hebben we een aantal hoofdgroepen: FilemakerCafé, Nieuws, Other languages, Vraag&Antwoord ...

 

Kunnen we de Confituursessie niet een eigen hoofdgroep geven naast het FilemakerCafé? Dan kan ieder stel de nieuwe ontwikkelingen zien.

Link naar reactie

Of het eigenlijk wel zo fijn is om zoveel fora te hebben vraag ik me nog maar af, het wordt misschien wel een beetje onoverzichtelijk, zeker omdat er toch niet zo heel veel posts zijn, en al helemaal niet in de fora buiten vraag en aanbod. Ik denk dat je niet zo snel voor zulke kleine dingen een apart forum moet maken.

Link naar reactie

Toch denk ik dat een Subforum "Confituursessies" wel zou kunnen, met per Confituursessie 3 topics:

 

1. "jongens wat gaaf, er komt weer een confituursessie aan, wie heeft er allemaal zin in en wie komt er allemaal?"

 

2. Een officieel topic met info over het programma, de locatie, routebeschrijving en wellicht een geldelijke bijdrage.

 

3. "jongens wat was het gezellig, knal hier al je foto's op het web."

 

Althans dat lijkt mij logisch, maar wie ben ik?

Link naar reactie
Zeker omdat je dan ook niet zoveel forums langs moet om te kijken wat er nieuw is. Die 3 topics in een apart forum vind ik een beetje onnodig.

Vanuit je strikt eigen standpunt heb je gelijk natuurlijk: voor jezelf is het handiger. Je gaat daarmee wel voorbij aan het impact dat zo'n aparte rubriek heeft op de gasten (de gelegenheidsbezoekers) die nog niet geregistreerd zijn op het forum en die bij het zien van zo'n rubriek plots wél grote belangstelling kunnen krijgen: "Hé! vroeg of laat is er blijkbaar iets te doen rond FileMaker in België/Nederland".

 

PS Eigenlijk staat ook dat persoonlijk argument van jou op zwakke grond: het forum bevat toch een optie (bovenaan rechts) om alle postings te zien die nieuw zijn sinds je laatste bezoek.

Link naar reactie

Ik ben het met je eens AvD.

Het is leuk om alle reacties op alle threads ivm de Confituursessie op 1 plaats terug te vinden. Ik begrijp ook dat dat natuurlijk minder belangrijk is voor de mensen die niet aanwezig waren op die schitterende samenkomst.

Het is anderzijds ook leuk voor anderen, om te zien dat er ook nog andere initiatieven lopen door de mensen die het forum voeden. Iets waar alle deelnemers heel enthousiast over zijn.

 

het forum bevat toch een optie (bovenaan rechts) om alle postings te zien die nieuw zijn sinds je laatste bezoek.

is een (vermoed ik) weinig gebruikte feature, ik zou er zelf nog eentje bij willen, alle messages van 1 dag bvb, want soms mis er een paar bij het gebruik van de 'nieuwe berichten'. Door er te snel uit te gaan en dan later terug te keren.

Nog een functie die weinig bekend is, is het gebruik van de categorieën, zoals Welkom en FileMaker, als je daarop klikt krijg je enkel die categorie te zien en de anderen sluiten zich, handig als de lijst van fora te groot zou worden.

Link naar reactie
Vanuit je strikt eigen standpunt heb je gelijk natuurlijk: voor jezelf is het handiger. Je gaat daarmee wel voorbij aan het impact dat zo'n aparte rubriek heeft op de gasten (de gelegenheidsbezoekers) die nog niet geregistreerd zijn op het forum en die bij het zien van zo'n rubriek plots wél grote belangstelling kunnen krijgen: "Hé! vroeg of laat is er blijkbaar iets te doen rond FileMaker in België/Nederland".
De echte FM users zijn toch allen lid van clarify, dat is toch logisch :D

Nee ff serieus: Ik denk dat je hier inderdaad dat dit wel meer mensen zal trekken als je het zo ziet, maar of je daarvoor een nieuw forum aan moet maken vraag ik me af. Straks organiseren wat mensen hier een andere meeting, bijvoorbeeld gespecificeerd over een bepaald onderwerp, en die willen dan natuurlijk ook op de frontpage. Ik vind een evenement nou niet echt iets om een forum voor te maken.

PS Eigenlijk staat ook dat persoonlijk argument van jou op zwakke grond: het forum bevat toch een optie (bovenaan rechts) om alle postings te zien die nieuw zijn sinds je laatste bezoek.
Daar ben ik inderdaad van op de hoogte, persoonlijk geef ik echter de voorkeur aan het doorlopen van de fora omdat ik ook weleens topics lees die ik pas later beantwoord. Ik weet toch wel of er nieuwe topics zijn vanwege de andere kleur van het icoontje voor een forum.

 

Het is overigens wel een persoonlijk iets, het wil dus niet zeggen dat dit voor iedereen geld, het is ook zeker niet zo dat ik jullie ergens van moet overtuigen. [edit]Het is dus niet omdat ik er niet geweest ben overigens, want dat is niet hetgeen waar het mij om gaat. Met een goede startpost in de sticky van het evenement met links naar de andere topics en edities heb je het ook goed voor elkaar volgens mij.[/edit] Ik heb op meerdere fora gezien dat er vele nieuwe fora gemaakt werden voor vanalles en nog wat, na een tijdje gingen er gebruikers weg vanwege de onoverzichtelijkheid en het dalende aantal reacties omdat niet iedereen alle fora door wilde lopen. Ik zie persoonlijk liever een sticky in bijvoorbeeld het café, die kun je na het evenement gewoon sluiten en dan kun je een nieuwe sticky met foto's aanmaken wat ik overigens wel een heel goed idee vind. Misschien zou je hier een of ander fotoboek voor kunnen gebruiken wat je in je forum kunt intergreren zodat het overzichtelijk is met thumbnails e.d.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Nog een functie die weinig bekend is, is het gebruik van de categorieën, zoals Welkom en FileMaker, als je daarop klikt krijg je enkel die categorie te zien en de anderen sluiten zich, handig als de lijst van fora te groot zou worden.

Wil je geloven dat ik die zelf pas vandaag ontdekt hebt door te zoeken hoe ik best kon antwoorden op de verzuchtingen van de Foemper i.v.m. de verwarrende naamgeving (forum, groepen, hoofdgroepen, rubrieken...)...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...