Ga naar inhoud
  • 0

Velden blokkeren


mouwen

Vraag

Beste Medefilemakers,

 

Ik heb een 2 velden. in het eerste veld is het mogelijk om verschillende reken sommen in te plaatsen (rekenmachine). Dus bijvoorbeeld 6+4*12-3 en dan komt er in het 2de veld de uitkomst. Dit is gedaan door de formule "Evalueren(veld1)". De totaaltelling is een berekeningsveld wat niet aanpasbaar is. Op de I pad wil ik daarbij voorkomen dat ik uberhaubt de cel kan selecteren dus ik wil mijn cursor er niet meer in kunnen plaatsen. Hoe kan ik dit oplossen. Kan dit bijvoorbeeld door er een doorzichtig vak voor te plaatsen of zijn daar eenvoudige functies voor.

 

Met vriendelijke groet,

Mouwen

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste Felix,

 

Misschien is de vraag niet duidelijk geformuleerd, mijn excuses hiervoor. ik probeer het nogmaals:

Ik ben op de I pad aan het werk waarbij ik aan de linkerkant een veldje heb met de mogelijkheid om een rekensom in te plaatsen. Het 2de veldje wat op hetzelfde tabblad staat zorgt met behulp van de formule "Evalueren(veld1)" de rekensom oplossen. Op hetzelfde blad wil ik dat het niet mogelijk is om je cursor in de rekensom (2de veldje) te plaatsen. Dit dus zonder op een ander tabblad de uitkomst te plaatsen.

Hoe kan ik dus veld 2 blokkeren dat je cursor er niet meer in geplaatst kan worden terwijl veld 1 nog steeds aangepast kan worden. Dit beide op hetzelfde tabblad.

 

Alvast heel veel dank voor de vlugge reactie,

Mouwen

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...