Ga naar inhoud
  • 0

Enquete opzet.


Gustav

Vraag

Situatie:

 

Voor een onderzoek tussen een aantal gebruikers van een softwareapplicatie, wil ik deze een vragenlijst laten invullen.

Deze staan op een website (Gravityforms).

Deze (119) vragen zijn geordend in een aantal deelonderwerpen. (Een aantal hoofdgroepen met deelthema's)

Dus bijvoorbeeld

Administratie - Inschrijving - ProcesVraag 1

Administratie - Inschrijf - ProcesVraag 2

 

Administratie - Uitschrijving - ProcesVraag 3

Administratie - Uitschrijving - ProcesVraag 4

Administratie - Uitschrijving - ProcesVraag 5

etc.

 

Om een overzicht te maken van de vragen heb ik een tabel Vragen gemaakt, met 19 velden, onder andere:

ProcesVraag (hierin de tekst van de vraag "Hoe schrijven nieuwe klanten zich in?") etc.

en een aantal velden waarin eigenschappen van de vragen worden opgenomen

VraagLabel (welk label gebruikt in de Gravity Forms)

Vraagtype (open, meerkeuze, radiobutton)

Wegingsfactor (te gebruiken bij de analyse van de vragenlijst)

etc.

 

Dit geeft nu een tabel over de vragen van 19 velden met 119 records.

 

Nu heb ik een tabel Antwoorden waarin de gegevens via de website komen:

1.Invoer antwoorden via website (Wordpress met Gravity forms).

2. Ieder antwoord heeft een label.

3. Export naar .xls file

4. Inspoel in FM13 in tabel Antwoorden.

 

In deze tabel is dus x (aantal respondenten) records met 119 velden.

 

Wat wil ik doen: Een rapport maken waarin de tekst van de vragen wordt weergegeven en natuurlijk de gegeven antwoorden. Na het invullen van de vragenlijst, krijgen de respondenten een PDF met een overzicht van de door hen gegeven antwoorden in een prettig leesbare vorm.

Dus combinatie van inhoud van veld "ProcesVraag" met inhoud van veld Antwoord.

 

Wat lukt me tot nu toe: Ik kan een rapport maken per deelnemer met de antwoorden. ( maar dan staat het VraagLabel ervoor: BedrijfsNaam, BedrijfsStraat, BedrijfsPostcode etc.) De meeste labels zijn niet te gebruiken (InschrijfNieuw etc.)

 

Wat lukt me dan niet: De combinatie van de vragen met de antwoorden. Natuurlijk kan ik in mijn rapport, handmatig de vragen overtypen, en de antwoorden er achter plakken. Niet zo'n elegante oplossing.

 

Wat moet er gebeuren: de inhoud van een veld van de Vragenlijst (tekst van de vraag) moet een 'label' worden in het rapport, waarachter de inhoud van het Antwoordenveld geplaatst kan worden.

 

Gedachtengang: Repondent (parent), Vragenlijst (parent), Antwoordenlijst (child).

Ik heb gezocht of ik de namen van de veldlabels kan veranderen, maar dit schijnt niet te kunnen. Is ook niet handig om een label met een aantal woorden (als vraag) te gebruiken.

 

Misschien zit ik gewoon fout met de constructie, of gewoon met een grote denkfout.

Ik kan niet veel onderwerpen op het forum vinden die gaan over vragenlijsten/enquetes.

Ik ben een redelijke beginner met filemaker. Het lijkt me juist een normale functie van een database, maar misschien heb ik het mis.

Op de een of andere manier zal de oplossing hiervan erg simpel zijn (in de trant van klant, product, factuurregel,factuur?), maar ik zit nu al een tijdje te puzzelen, maar kom niet verder.

 

Heeft iemand een tip zodat ik hier verder mee kan?

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dank, ben volgens mij al weer wat verder.

Ter verduidelijking:

 

Mijn probleem is naar mijn idee erg simpel (maar niet voor mij)

Wat ik wil maken:

1. Een praktijk vult jaarlijks vragenlijst in. Per jaar is er dan een overzicht van de antwoorden te geven.

 

De vragen zijn vooralsnog de komende jaren hetzelfde (mogelijk in de toekomst vallen vragen af of komen er bij)

In tabel Vragenlijst de vragen en in Antwoordenlijst de vragen (met veldlabels).

 

Bedoeling:

Praktijk vult algemene gegevens in, gaat dan naar vragenlijst, en geeft antwoorden.

De praktijk krijgt een PDF met een overzicht van de vragen met de door hen gegeven antwoorden.

 

Zoals gezegd, ik sta aan het prille begin van een ontwikkeling met ervaring in FileMaker. Oftewel, een startende amateur…

 

Kan iemand me op weg helpen?

VragenlijstProef.fmp12.zip

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...