Ga naar inhoud
  • 0

Gefilterd portaal afdrukken


Rik Verbruggen

Vraag

Hallo FM-ers,

Ik heb een lay-out met gegevens en een portaal en wil daar graag een afdruk van. Normaal gesproken zou ik dat m.b.v. GTRR en een rapport-lay-out' doen maar in dit geval is de portal gefilterd. Het filter kan er telkens anders uitzien. Als ik via de 'normale-GTRR-route ' ga krijg ik alle records uit het portaal op basis van de database-relatie. Ik kan ook geen andere database-relatie aanmaken voor het rapport omdat ik vooraf niet weet op welke gegevens er gefilterd wordt.

Even als voorbeeld:

Stel ik heb een lay-out met factuurgegevens en een portaal met factuurregels. Als je een factuur zou willen afdrukken met alle factuurregels zou je een nieuwe rapport-lay-out kunnen maken en die aanroepen mbv GTRR. Maar stel nu dat het aantal records in het portaal met de factuurregels is beperkt d.m.v. een filter. Hoe kun je dan de factuur afdrukken met alleen de gefilterde factuurregels? Zou iemand mij op de rit kunnen zetten?

Alvast bedankt, Rik

Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo Felix,

Ik heb het portaal filter omgebouwd naar een zoekopdracht die wordt uitgevoerd nadat de GTRR stap is uitgevoerd en dat werkt. Bedankt dat je me weer eens op het juiste spoort gezet hebt.

Mijn aanvankelijke pogingen gingen langs de lijn om te proberen de foundset van het portaal op de één of andere manier te benutten binnen de rapport-layout. Dan hoef je niets om te bouwen en de kans op fouten is kleiner bij het ombouwen van filter naar zoekopdracht.

Mocht je nog op een leuk idee komen in die richting houd ik me aanbevolen.

Ron

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...