Ga naar inhoud
  • 0

Subtotaal binnen tabel


Rik Verbruggen

Vraag

Hallo iedereen,

Ik loop vast op het volgende:

Ik heb een tabel met bedragen.

De velden daarin zijn: Id, IdVerwijzing, Bedrag, Subtotaal (zie ook bijgevoegd voorbeeld)

 

Sommige bedragen horen bij elkaar en die bedragen krijgen bij invoer allemaal dezelfde IdVerwijzing. Wat ik graag wil is dat voor iedere regel met dezelfde IdVerwijzing een subtotaal in de betreffende regels wordt opgenomen. In mijn voorbeeld heb ik een veld 'Subtotaal' toegevoegd en daar, ter verduidelijking, handmatig de bedragen in gezet. Wat ik eigenlijk wil is dat deze bedragen het resultaat zijn van een berekening zijn.

 

Opmerking:

Dit zou vrij snel opgelost kunnen worden als ik een aparte tabel zou hebben waarin iedere IdVerwijzing één keer voorkwam. De tabellen zou je dan op basis van IdVerwijzing aan elkaar kunnen koppelen en in de 'IdVerwijzing-tabel' zou je een som- of resuméveld kunnen opnemen. Probleem is dat vooraf niet bekend is welke IdVerwijzingen er gaan voorkomen.

 

Heeft iemand een idee hoe dit aan te pakken?

Rik

SubtotaalInTabel.fmp12

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...