Ga naar inhoud
  • 0

1 ip adres 2 servers


Johnny

Vraag

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Mij lukt het niet om dit via de router te regelen, ik heb wel 5003 geredirect naar een server op het interne adres, maar met de toevoeging ipadres:5001 en dan intern doorsluizen in poort 5003 met de fms13 server lukt me niet. Verder las ik nog dit ergens op dit forum:

 

Re: Meerdere servers op 1 ip adres

Nieuw berichtdoor Jeroen Aarts » do, 17 mei 2012 14:08

Als het je bedoeling is om via IWP of CWP op verschillende servers achter 1 publiek adres te raken, dan is is er een oplossing. Of je router kan je via port redirection inkomende request mappen naar verschillende interne IP adressen of hosts. Wij gebruiken dit concreet om 2 development servers op een locatie van buitenaf te bereiken: op de router is de port redirection zo ingesteld dat request op de "gewone" poort 80 naar server 1 gaan, terwijl requests op poort 591 naar server 2 afgeleid worden.

 

Concreet ga je in de externe links naar je IWP/CWP server dan wel desgevallend het poortnummer moeten opgeven, zoals in http://mijnserver.kantoor.net:591/fmi/iwp/

 

Als het gaat om een remote verbinding vanuit FileMaker Pro, dan is bovenstaand scenario niet mogelijk. De poorten (5003, ...) waarmee FileMaker Pro verbindt, of - omgekeerd - waarnaar FileMaker Server luistert, die liggen vast en kan je niet veranderen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...