Ga naar inhoud
  • 0

Berekening aantal antwoorden


Gustav

Vraag

Gegeven

Antwoorden>> —— praktijk>>——Praktijkanalyse

 

Doel Bepalen aantallen en presentatie in grafiek.

 

Bijvoorbeeld:

In Tabel Antwoorden is Veld “Softwarepakket”, met 10 verschillende antwoorden. (Niet via invoerlijst in deze tabel. De vragen worden op een site beantwoord mbv. GravityForms (hier wel meerkeuze en radiobutton layout. De data komt binnen via een Excel lijst in FMP)

Iedere praktijk geeft 1 pakket als antwoord.

 

Nu wil ik overzichten maken, waarin totalen gegeneerd worden.

Dus in tabel Praktijkanalyse een overzicht

Pakket A: aantal

Pakket B: aantal

Pakket C: aantal

etc.

 

Ik zit wat vast hoe dit op te lossen.

Er lijkt mij een simpeler methode (en meer dynamisch) dan in de tabel Antwoorden elk antwoord met een “If-functie” te scoren, en dan via een sum in Praktijk te generen - want dan moet ik 10 + 10 berekeningen handmatig invoeren.

En dus ook voor de andere vragen/antwoorden…

 

Ik heb zitten kijken of dit via een LIST functie kan, maar daar lukt het me niet om dan de waarden te tellen.

 

Ook begonnen het te bereiken met een script. Tot nu vooral een gefrustreerd gevoel als resultaat.

 

Toch via resume velden?.

 

Naast het generen van de aantallen, wil ik van deze overzichten grafieken maken. Voor de X-as moet er dan 1 veld komen, want met bijvoorbeeld 10 velden van de aantallen softwarepakketen gaat het niet lukken.

 

 

Kortom, ik zie het niet.

Heeft iemand een tip dit te doen?

Link naar reactie

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...