Ik ben nieuw op dit forum en dit is ook mijn eerste breicht.
Ik hoop dat ik het goed kan verwoorden wat ik wil bereiken.
Ik heb een database van speelgoed artikelen. Deze database bestaat uit 2 tabellen.
In tabel 1 heb ik 2 lay-outs. 1 met artikeldetails en 1 met een artikellijst die correspondeert aan de artikeldetails.
In tabel 2 heb ik hetzelfde gedaan maar dan met de speelgoedmerken. 1 lay-out met merkdetails en 1 met een lijst van alle merken.
Nu wil ik in de lay-out van Artikeldetails een tabblad-element bestaande uit 2 tabbladen. In de eerste zie je gewoon de artikeldetails en in de andere zou ik graag de merkdetails willen van een bepaald merk uit de andere tabel. Ik wil dus in het 2e tabblad een bepaalde record uit de tabel Merken van de lay-out Merkdetails weergeven.
Ik wil dan meerdere artikelen aan het zelfde merk kunnen koppelen.
Hoe kan ik dit op een handige manier doen.
Ik hoop zo duidelijk genoeg te zijn, anders hoor ik het graag.
Question
Dennisnl
Beste mensen,
Ik ben nieuw op dit forum en dit is ook mijn eerste breicht.
Ik hoop dat ik het goed kan verwoorden wat ik wil bereiken.
Ik heb een database van speelgoed artikelen. Deze database bestaat uit 2 tabellen.
In tabel 1 heb ik 2 lay-outs. 1 met artikeldetails en 1 met een artikellijst die correspondeert aan de artikeldetails.
In tabel 2 heb ik hetzelfde gedaan maar dan met de speelgoedmerken. 1 lay-out met merkdetails en 1 met een lijst van alle merken.
Nu wil ik in de lay-out van Artikeldetails een tabblad-element bestaande uit 2 tabbladen. In de eerste zie je gewoon de artikeldetails en in de andere zou ik graag de merkdetails willen van een bepaald merk uit de andere tabel. Ik wil dus in het 2e tabblad een bepaalde record uit de tabel Merken van de lay-out Merkdetails weergeven.
Ik wil dan meerdere artikelen aan het zelfde merk kunnen koppelen.
Hoe kan ik dit op een handige manier doen.
Ik hoop zo duidelijk genoeg te zijn, anders hoor ik het graag.
Groeten Dennis
4 answers to this question
Recommended Posts