Ga naar inhoud
  • 0

aantal record gefilterde portal


MartineD

Vraag

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bedankt voor de link, dit lukt. het aantal records in de portal wordt weergegeven.

 

Maar aangezien dit een "summary" veld is, kan ik hier geen zoek criteria ingeven.

hoe kan ik de waarde van deze summary overzetten naar een tekst veld?

als ik dit via een script laat doen, zo deed ik het vroeger, dan geeft hij altijd de waarde van het totaal aantal records ipv het aantal in de gefilterde portal.

 

hoe los ik dit op, of wat doe ik fout?

Link naar reactie
  • 0

Even ter verduidelijking:

 

1 persoon (tabel personen), kan verschillende licenties (tabel licenties) hebben. 1 van deze licenties moet jaarlijks gevalideerd (tabel valideringen) worden en na 5 jaar wordt het een nieuwe, die dan ook weer jaarlijks gevalideerd moet worden.

 

Hierdoor heb ik in de tabel valideringen voor persoon 1 bv reeds 7 records, waarvan de eerste vier behoren tot record 1 van de tabel licenties en de overige drie zijn gekoppeld aan record 2.

 

via een gefilterde portal, is het op het scherm duidelijk welke valideringsrecords bij welke licentie behoren.

Boven deze gefilterde portal heb ik zoals hierboven beschreven het aantal records van de gefilterde portal kunnen geven.

 

Om een controle te doen, doe ik een zoekopdracht, waarbij ik als criteria het aantal records gebruik. Momenteel wordt dit weergegeven als een summary veld, in de portal, zoals hierboven weergegeven. Ik kan hier echter geen zoekwaarde ingeven.

Vroeger wanneer de portal niet gefilterd werd, had ik een zelfde veld met als eigenschappen text gemaakt en via een script werd de waarde van het smurrie veld overgeschreven in het tekst veld.

Wanneer ik dit nu wens te doen met het nieuwe summary veld van de gefilterde portal, geeft hij altijd de waarde het summary veld van de niet gefilterde portal.

Bij dit voorbeeld, moet er in het nieuwe text veld 3 komen maar er komt 7.

 

hopelijk verduidelijkt dit mijn probleem.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...