Jump to content
  • 0

eMail uitlezen en bijlage(s) in container veld plaatsen

dudematters

Question

Een klant van mij heeft gevraagd of het mogelijk is bijlagen uit een email direct in een containerveld te plaatsen. Nu denk ik dat dit wel mogelijk is maar voordat ik veel tijd ga steken in een omslachtige methode leek het mij wijs het eens aan jullie voor te leggen.

Mijn gedachte is als volgt;

- Een apart email adres aanmaken voor deze mails

- In het onderwerp veld moet een referentie code staan zodat er gekoppeld kan worden met een bestaand FM record.

- een eMail plugin configureren die de mail ophaalt (360works of een goedkoper alternatief, suggesties welkom)

- Een script schijven die "Subject" uitleest en een koppeling probeert te maken

-- Succes -> Bijlage(n) in loop in de juiste container veld plaatsen

-- Geen match -> Lijst presenteren waarin de gebruiker zelf kan aangeven in welk FM record deze bijlagen geplaatst moeten worden.

Is er een kortere weg? Ik hoor graag van jullie.

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Kan iets als postmarkapp dan niet beter gebruikt worden voor zoiets? Je kan inkomende mails dan door hen laten verwerken en ontvangt dan via webhooks je verwerkte informatie. Dan kan je gewoon je FM JSON laten verwerken, wat mij toch wel iets makkelijker lijkt te werken.

• 0

Ik heb Pop3it Pro hiervoor aangeschaft.

Deze plugin is in staat om email boxen uit te lezen en het geheel in Filemaker te plaatsen.

De bijlagen worden uitgepakt als bestanden die weer via een container zichtbaar worden in Filemaker.

Ik heb voor een klant een automaat gebouwd die dit elke 5 minuten doet.

Het werkt perfect m.b.t. inlezen, verwerken en verwijderen van de emails.