Ga naar inhoud
  • 0

Set Global: cache flush


andries

Vraag

Ik heb iets raars voor.

 

De volgende relatie bestaat:

 

vdos__VDOS__ - dos__DOS__ - dos_DEC__Selected

 

Als ik vanuit VDOS een sortering uitvoer op een veld in DOS dan gaat het de eerste keer wat langzamer en dat is logisch omdat FileMaker dan de cache opbouwt. De volgende sorteringen gaan snel.

 

Als ik nadien dan echter een globaal instel in DOS om een bepaalde DEC record te selecteren en weer sorteer vanuit VDOS op een veld in DOS dan gaat het weer traag, alsof FileMaker de cache verloren is door het zetten van die globaal.

 

Iemand hier ervaring mee? Of enig idee wat hier kan spelen waarom dit verloren gaat in de cache?

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

tussen VDOS en DOS is er een 1 op 1 relatie, geindexeerd

tussen DOS en DEC wordt inderdaad de globaal gebruikt.

 

wat ik denk dat er gebeurt is dat als je een waarde aanpast in je TOG die invloed heeft op een niet geindexeerde relatie, FileMaker de cache voor gerelateerde records flusht. Want als je sorteert op een veld in VDOS blijft het snel gaan.

Link naar reactie
  • 0

ok gevonden!

 

het feit dat je dus een globaal aanpast in de gerelateerde tabel (DOS) zorgt er voor dat FileMaker de cache voor die tabel verliest.

 

Oplossing:

 

VDOS - DOS x VARIABLES - DEC

 

Waarbij dus nu de globaal in VARIABLES zit en een carthesian tussen DOS en VARIABLES. Cache van DOS blijft nu behouden.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...