Gustav Posted July 2, 2015 Posted July 2, 2015 Situatie: Vraag: Wat is uw praktijkvorm? Antwoord: Meerdere antwoorden (praktijkvormen) gegeven. Nu geen gebruik gemaakt van invoerlijst. Doel: Ik wil in deze lijst van antwoorden de meest voorkomende praktijkvorm weten, en hoeveel keer deze voorkomt in de groep van respondenten. Tabel 1: Veld : VraagPraktijkvorm Tabel 2: Veld : AntwoordPraktijkvorm Welke formule kan ik hier voor gebruiken? Ik heb geprobeerd om met List (,) Count etc. wat te doen, maar daar lukt het me niet om verder mee te rekenen. Heeft iemand een tip? Alvast dank! Quote
0 Gustav Posted July 2, 2015 Author Posted July 2, 2015 De bepaling gaat over een tekst, en niet over getallen/data etc. Het lukt volgens mij dan niet om met resumé te werken. Antwoorden zijn bijvoorbeeld: Solopraktijk, Duopraktijk, Groepspraktijk, etc. Er is dus een lijst van ongeveer 8 praktijkvormen. Ik heb eerst zitten proberen om elke vorm apart te tellen, en dan een formule te maken welke vorm het meest voorkomt. Ik kan me voorstellen dat er een eenvoudiger manier is. In een lijst met meerdere woorden, wil ik dus tellen welk woord het meest voorkomt - zonder dat ik weet welk woord het gaat worden. Deze waarde komt dan bijv in veld; MeestvoorkomendePraktijkvorm Dus bijvoorbeeld resultaat berekening: MeestvoorkomendePraktijkvorm: 8 Groepspraktijken (en natuurlijk komt er dan ook een MinstvoorkomendePraktijkvorm...) Quote
Question
Gustav
Situatie:
Vraag: Wat is uw praktijkvorm?
Antwoord: Meerdere antwoorden (praktijkvormen) gegeven. Nu geen gebruik gemaakt van invoerlijst.
Doel: Ik wil in deze lijst van antwoorden de meest voorkomende praktijkvorm weten, en hoeveel keer deze voorkomt in de groep van respondenten.
Tabel 1: Veld : VraagPraktijkvorm
Tabel 2: Veld : AntwoordPraktijkvorm
Welke formule kan ik hier voor gebruiken?
Ik heb geprobeerd om met List (,) Count etc. wat te doen, maar daar lukt het me niet om verder mee te rekenen.
Heeft iemand een tip?
Alvast dank!
3 answers to this question
Recommended Posts