Ga naar inhoud
  • 0

FMP URL aanpassen met Javascript


hans erik

Vraag

Ik ben voor een klant bezig met een capaciteitsplanning in FMP, een soort GANTT chart. Het ziet er naar uit dat de handigste oplossing is, om hiervoor de Webviewer te gebruiken met SVG en Javascript. Ik heb in de snippets library gekeken en veel nagezocht op internet, maar er ontbreekt nog een stukje van de puzzel.

 

Zo moet het gaan werken:

- FMP genereert met een script de GANTT chart, door de SVG, HTML, CSS en Javascript bij elkaar te harken en te displayen in een Webviewer.

- de gebruiker klikt op object A en sleept het naar een andere positie bijvoorbeeld

- FMP krijgt via het fmp:// protocol de nieuwe positie terug als scriptparameter en het script doet zijn werk vervolgens door de database en daarmee uiteindelijk de SVG aan te passen.

 

 

Heel kort samengevat zit het technisch als volgt in elkaar:

- de FMP database genereert SVG objecten (voornamelijk SVG primitives zoals )

- de Webviewer toont deze als een grafisch schema

- de SVG-objecten zijn 'draggable' door de toevoeging van een event handler (onmousedown)

- een javascript handelt de events af.

- elk SVG element is bovendien opgenomen in een anchor met daarin een fmp:// url die een script aanroept.

 

Nu het probleem: hoe geef ik (met behulp van Javascript) de positie van de muis (bij onMouseup denk ik) door aan de fmp:// url? Met andere woorden: hoe pas ik dynamisch het '&param=blabla' gedeelte in de aan?

 

Het moet natuurlijk de cursor positie NA het loslaten van de muisknop zijn.

Ik snap dat het meer een Javascript dan een FileMaker probleem is, maar toch…

 

NB ik heb de Javascript gevonden op de site van Peter Collingridge:

http://www.petercollingridge.co.uk/interactive-svg-components/draggable-svg-element

 

Hans Erik

Link naar reactie

0 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

Er zijn nog geen antwoorden gegeven op deze vraag.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...