Vitruvius Posted October 5, 2015 Share Posted October 5, 2015 Twee tabellen met een relatie via een veld met getallen Tabel A Veld A: getal (vb: 15) ... Tabel B Veld A: getal (vb: 15) ... Geen probleem om data op te halen Tabel A Veld A: getal (vb: 15 & 28) ... Tabel B Veld A: getal (vb: 15) ... Er wordt geen data opgehaald omdat 15 niet gelijk is aan 15 & 28 (wat logisch is) Hoe kan ik een relatie maken waarbij in het tweede geval wel data opgehaald wordt, aangezien 15 ook voorkomt in 15 & 28 Ik zou het veld A van tabel A kunnen opsplitsen in 2 velden, maar dan heb ik enkel een relatie via 15, en valt de relatie via 28 weg. Ik heb dan al de helft van de data t.o.v. niets, maar ik zou graag alles willen. Het probleem is dat de inhoud van Tabel A niet statisch is. In tabel B kan er nooit sprake zijn van twee nummers, enkel in tabel A Quote Link to comment
0 peerke Posted October 5, 2015 Share Posted October 5, 2015 Vanwege die string is het een tekstveld. Maak een afgeleid berekeningsveld van het type tekst waar de string wordt vervangen door een returnteken. En je moet ook de spaties wegfilteren. Leg dan de relatie tussen dat afgeleide veld in tabel A en Veld A in tabel B. Zie voorbeeld. Naamloos.fmp12 Quote Link to comment
0 Vitruvius Posted October 18, 2015 Author Share Posted October 18, 2015 Dus Tabel A Veld A: tekst (15 'returnteken' 28) ... Tabel B Veld A: getal (15) ... laat wel toe dat er bij een 15 data kan worden opgehaald. Nice! Quote Link to comment
Question
Vitruvius
Twee tabellen met een relatie via een veld met getallen
Geen probleem om data op te halen
Er wordt geen data opgehaald omdat 15 niet gelijk is aan 15 & 28 (wat logisch is)
Hoe kan ik een relatie maken waarbij in het tweede geval wel data opgehaald wordt, aangezien 15 ook voorkomt in 15 & 28
Ik zou het veld A van tabel A kunnen opsplitsen in 2 velden, maar dan heb ik enkel een relatie via 15, en valt de relatie via 28 weg.
Ik heb dan al de helft van de data t.o.v. niets, maar ik zou graag alles willen.
Het probleem is dat de inhoud van Tabel A niet statisch is.
In tabel B kan er nooit sprake zijn van twee nummers, enkel in tabel A
2 answers to this question
Recommended Posts