Ga naar inhoud
  • 0

betaalgegevens van klanten optellen


Rini

Vraag

Hallo allen,

Ik heb een vraag waarop waarschijnlijk een simpel antwoord kan worden gegeven.

 

Ik heb een klantenbestand gemaakt en per klant zie je in een portaal gegevens. Zoals het totaalbedrag wat ze betaald hebben van een bestelling, de verzendkosten en extra kosten.

In het portaal worden per klant de gegevens weergegeven die op de factuur staan.

Nu wil ik van alle klanten die gegevens bij elkaar opgeteld hebben zodat ik een totaalverhaal heb. Dan zie ik de omzet, kosten en totalen van alle bestellingen.

 

Ik denk dat de oplossing simpel is maar ik kom er echt niet uit.

Wel heb ik de totalen per klant berekend via het resumé.

Link naar reactie

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bigbadwolf, bedankt voor je reactie.

 

Mijn database hangt van simplisme aan elkaar. Ik heb een hoofdtabel met alle klantadresgegevens en daaraan gerelateerd 2 tabellen die andere gegevens weergeven via twee portalen.

Alles wordt weergegeven in één layout. Het zijn allemaal kleine eenvoudige (basis) tabellen.

Van die gegevens wil ik een soort statistiek, (overzicht) hebben waarin ik kan zien wat er totaal over alle klanten aan transacties plaatsvindt.

 

Het liefste zie ik de totalen in dezelfde layout. Al dan niet met tabbladen.

Dus waarschijnlijk zal een grandsummery-veld volstaan. Al weet ik niet precies hoe dat precies werkt.

 

Onder het portaal waarin de ordergegevens per klant verschijnt heb ik een totaal van alle orders van die klant bijeengeteld via een resumé totaal.

Als ik via een apart veld een berekening maak waarin ik via sum een totaal over het veld "totaal betaling" wil hebben krijg ik niets te zien.

Als dat zou lukken en ik zou dat op de hoofdlayout kunnen weergeven, dan zou ik (voorlopig) al blij zijn.

Link naar reactie
  • 0

Je voorbeeldje heeft me een heel eind op weg geholpen. De totalen verschijnen nu in de klantenlayout.

 

Ik zit nog wel met het probleem dat de totalen niet ververst worden zodra er een order bijkomt. Dat heb ik nog niet gevonden. Ik in jouw voorbeeldje worden de totalen niet ververst.

Misschien heb je nog een idee hierover. Ik blijf ook zoeken.

Link naar reactie
  • 0

Als ik heel eerlijk ben begrijp ik nog niet helemaal hoe het werkt. Ik heb namelijk jouw voorbeeld nagemaakt.

De calculaties worden niet opgeslagen. Daar heb ik opgelet. Maar op een of andere manier worden ze niet ververst als er een nieuwe order bijkomt. Ik heb de reden nog niet gevonden dus ik ga nog even verder zoeken.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het uitvoerig bekeken maar af en toe doet hij het wel en af en toe niet. Als het niet werkt dan moet ik in het totaalveld klikken en dan wordt het bijgewerkt. Het dan dus niet automatisch.

Ik weet het, dit is heel raar want het werkt of het werkt niet. Ik heb dat met meer berekeningen (totalen) gehad in een andere database van Filemaker. Ik heb het probleem nooit gevonden.

Ik heb Filemaker twee keer opnieuw geïnstalleerd maar dat maakte geen verschil.

Ik werk met een Macbook air. Die heeft wel meer kuren. Misschien ligt het daar aan.

 

Ik neem met de oplossing zoals die nou is genoegen omdat het voor privégebruik is.

 

Heel hartelijk bedankt voor je hulp en meedenken.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...