Jump to content
  • 0

Notitie maken

G.B.BREUKEL

Question

Posted

Hai,

Wie kan me een oplossing geven voor het volgende.

Ik ben met een programma voor me zelf bezig en nu heb ik een klanten bestand.

Als start scherm heb ik me klanten bestand en komt het vaak voor dat ik bij een klant een notitie moet maken om niet op het factuur te vergeten.

Nu heb ik een knop gemaakt notitie en dan opent er een notitie window waar ik de notitie aan kan maken.

Maar nu komt het hoe krijg ik voor elkaar dat ik de notitie in het factuur scherm krijg en de notitie hoeft niet bewaard te blijven als ik hem verwerkt heb in het factuur.

Dus even op een rijtje;

1 Notitie maken in klanten scherm

2 Notitie scherm naar voren halen met de notitie van de klant waar de notitie opslaat, zodat ( als ik het factuur window open heb) de notitie kan verwerken.

3 Notitie is tijdelijk dus hoeft niet bewaard te blijven maar wel zolang als ik hem nog niet verwerkt heb.

Ik hoop dat iemand een oplossing voor me heeft.

mvg

Gerard

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Beste

ik zou een aparte tabel maken met

ID_notitie (nummeriek)

notities (tekst)

b_verwerkt (nummeriek, boolean)

id_faktuur

id_klant

In je notitievenster maak je een knop dat een notitie koppelt via de foreign id's aan je klant en/of huidige factuur.

Ik zou de notities niet verwijderen maar een andere status geven. Vandaar het boolean veld, maar als je ze liever verwijderd kan je in datzelfde script wel een delete record verwerken.

Hopelijk ben je hier iets mee.

Veel succes

• 0
Posted

Ik zou uit ergonomische overwegingen geen apart notitiescherm maken, maar direct in het klantscherm een notitieveld opnemen (desnoods met een portaal van afgehandelde notities).

Een andere benadering is - aangezien je notities alleen maar betrekking hebben op een uit te brengen factuur - is het notitieveld opnemen in de factuurrecord, die je dan bij aanmaak een conceptstatus meegeeft. Zodra je een factuur definitief definitief gaat maken, kan je besluiten wat je met dat ingevulde veldje doet.