Ga naar inhoud
  • 0

Artikellijst beperken tot keuze bepaalde leveranciers


tdesmet

Vraag

Hallo,

 

Ik ben nog niet helemaal goed mee met het principe in FM, dus graag hulp in een stap voor stap fase.

 

Ik heb een veld met artikelID. Deze lijst wil ik beperken tot een bepaald aantal leveranciers en bepaalde artikelen van hen.

 

Voorbeeld: Ik wil een lijst dat mij enkel artikels 1 en 2 toont van leverancier A en B.

Hoe kan ik in FM deze lijst beperken?

Ik gebruik nu in het veld ArtikelID met een keuzelijst die gekoppeld is aan de tabel artikelen.

 

Kan iemand hier in helpen aub? alvast bedankt.

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ik weet niet of ik de vraag heb fout begrepen of hbrendel.

 

ik denk dat je moet kijken naar related value lists, en hoe je die kan maken.

 

http://help.filemaker.com/app/answers/detail/a_id/5833/~/creating-conditional-value-lists

 

het komt er op neer dat je dus een relatie uitbouwt die enkel de artikels zal selecteren die je wilt, en dat je daarop je waardelijst bepaalt. In dit voorbeeldje heb ik gedaan dat je dus leveranciers kan selecteren en dat hij enkel de artikels van die leveranciers toont. Ik snap niet wat je bedoelt met "enkele artikel 1 en artikel 2 van leverancier A en leverancier B", maar je zal het wel kunnen aanpassen aan je eigen logica.

relatedValueLIst.fmp12

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...