Ga naar inhoud
  • 0

Browsegeschiedenis vastleggen


Geert179

Vraag

Hallo filemakermensen,

 

Heeft iemand ooit geprobeerd de geschiedenis van het browsen vast te leggen en in een invoerlijst te tonen?

 

Het is me wel gelukt. (Even simpel: door in een tabel dmv scriptactivering steeds een record aan te maken waarin de layout en ID vast te leggen.)

Maar wat mij niet lukt is deze specifiek voor een gebruiker te maken.

 

Mocht iemand al ooit iets bedacht hebben dan ben ik geïnteresseerd.

 

Groet, Geert

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Wanneer je dan ook de gebruiker (of userID) in die tabel vastlegt kun je bij de invoerlijst de optie om alleen de waarden die aan een bepaalde relatie voldoen gebruiken. Die relatie zou dan tussen een globaal veld in een tabel die door iedere layout bereikt kan worden en dat veld met de gebruiker (of userID) gelegd moeten worden.

 

Een andere methode kan zijn om in een (bereikbaar en globaal) veld die totale invoerlijst telkens samen te stellen. Wanneer je de invoerlijst nodig hebt laat je een script lopen dat alle relevante records (van die user) in de tabel met geschiedenis opzoekt en vervolgens via een List scriptstap opslaat in dat globale veld. Het script kan ook een ExecuteSQL opdracht uitvoeren om zo de relevante info uit de tabel met de geschiedenis op te halen.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Banach,

 

Jouw eerste optie (de invoerlijst beperken door een relatie) gebruik ik al om een sortering te laten zien (het laatste bezochte record krijgt de waarde 0 door een sortering te berekenen: gevonden aantal (globaal) - recordnummer). Die kan ik niet meer gebruiken. Zie de plaatjes.

 

De tweede optie snap ik (nu nog) niet helemaal en ga daar wel even mee stoeien. Vast bedankt en ik kom er (binnen een paart dagen) op terug.

 

Groet, Geert

 

5a758dd6862b1_Schermafbeelding2016-08-10om09_33_57.png.de5900c4a5e250d1ee659729e2d2551f.png

 

5a758dd689664_Schermafbeelding2016-08-10om18_41_17.png.e8d2c780439bf04c4a6c756cb5b12876.png

 

5a758dd68ad9e_Schermafbeelding2016-08-10om18_41_38.png.dfbe971d58c020ff8acfaa3bd25e886a.png

Link naar reactie
  • 0

Ook jouw tweede optie lukt op zich. Maar het probleem blijft dat ik de invoerlijst graag wil sorteren op een numeriek sorteringsveld en niet alfabetisch op het veld met de betekenisvolle inhoud (in mijn geval ObjectPersoonBedrijf). En tegelijk de relevante records (user) ophalen...

 

Naschrift: ik heb het onderhand opgelost. Was vooral gedoe om een sortering mogelijk te maken van nieuw naar oud (dus een lookup veld gemaakt om het laatste bezochte record nummer 1 te geven door GevondenTelling (global) - Recordnummer).

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...