Ga naar inhoud
  • 0

Relatie Problemen


HansB2

Vraag

Hallo,

 

Ik heb van een tabel een (Formulier") layout gemaakt. Daarin wil ik de gegevens van een andere tabel vermelden (in een tabelweergave) gegevens van een andere tabel . Ik heb een eerder database gemaakt in FM 12 (nu werk ik in FM 14) eigenschappen vergeleken en toch lukt het mij niet!!

 

Kan iemand mij helpen?

5a758dd756ba1_Schermafbeelding2017-01-08om12_06_10.png.dfc6464a6e11fff86b53b46da187271f.png

Link naar reactie

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik vermoed dat je rechtsonderin die gegevens wilt hebben? Is dat een portal layout object? Zo ja dan zit daar een relatie aan gekoppeld. Zo te zien moet dat Programma 2 zijn. Vervolgens moet je daar dan de betreffende velden uit die 2e tabel op de regels slepen. Zo krijg je een tabeloverzicht in die layout van de Song.

Link naar reactie
  • 0

Kun je een plaatje posten van hoe dat er uitziet in layout modus? Staan de veldjes netjes binnen de portaalregel? Maak anders even het portaal layout object opnieuw aan. Je kunt bij dat aanmaken tevens al aangeven welke velden je er in wilt zien. Dan zou dat wat resultaat moeten geven. Zoniet dan is er wat met je relatiekoppeling aan de hand, b.v. dat er geen records zijn die aan die relatie voldoen.

Link naar reactie
  • 0

Op zichzelf ziet jouw plaatje er goed uit mits wat ik zie als bv ::ProgrName het veld Programma 2::ProgrName is.

 

Dat zal dan betekenen dat er geen gegevens zijn die aan de relatie voldoen. Daarmee bedoel ik dat wanneer je twee tabellen koppelt met een relatie je daar een voorwaarde aan meegeeft. Records vanuit de ene tabel kunnen zo gekoppeld worden aan records in de andere tabel mits de gegevens in die records voldoen aan de voorwaarde.

 

In jouw relatie tussen Song en Programma 2 is dat de inhoud van de beide velden ProgrID. De records die in Song staan en een ProgrID van bv 8091 zullen daardoor gekoppeld worden aan alleen die records in Programma 2 die in hun vel ProgrID ook het getal 8091 hebben staan. ZIjn zulke records er niet dan wordt er niet aan de relatie voldaan en blijft het portaalvenster leeg. Dat lijkt sterk op jouw situatie. Kijk dus na of bij een record in Song dat je op het scherm hebt staan wel records in Programma 2 te vinden zijn met precies diezelfde inhoud van het veld ProgrID.

 

Een andere mogelijkheid is nog dat je een verkeerde basistabel gebruikt voor je layout, want dat is het startpunt van je relatie. Verder geloof ik niet dat verschillende veldtypen de werking van een relatie verstoren (uitgezonderd berekeningsvelden :-). Dus wanneer de ene ProgrID opgeslagen wordt als getal en de ander als tekst maakt dat volgens mij geen verschil. Maar het kan geen kwaad om dat ook even na te gaan en eventueel gelijk te trekken.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...