Ga naar inhoud

beeldcorrectie/document-scanning met Filemaker Go


Marsau

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Ben bezig met de ontwikkeling van een intake-app voor iPad waarmee ondermeer foto's van documenten (identiteitsbewijzen) worden gemaakt, te gebruiken door sollicitanten. Dit moet het intakeproces vereenvoudigen, versnellen en verbeteren.

 

Een belangrijke wens van de klant daarbij is om een vorm van beeldcorrectie toe te passen zoals je die thans ziet bij apps als Evernote en Office lens: de hoeken van documenten worden gedetecteerd, het gefotografeerde doxument wordt rechtgezet en de kleuren worden geoptimaliseerd, en eventueel wordt ook nog OCR toegepast.

 

Ik vind het een voor de handliggende uitbreiding voor het gebruik van Filemaker op iOS, maar het bestaat op dit moment niet (zover ik kan vaststellen). Hoe zou je dergelijke functionaliteit in FileMaker / FileMaker go beschikbaar zou kunnen krijgen? App-extensies in combinatie met een andere app? Server-side oplossing? Ik ben benieuwd naar jullie ideeën!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...