Ga naar inhoud
  • 0

Variabele maken van een portal


mitch

Vraag

Hi,

 

Ben ik weer met een vraag. Ik wil graag van een offerte een factuur maken. Nu ziet de database er globaal zo uit:

 

Layout offertes

Layout facturen

Layout gezamenlijke data

 

Ik haal vrij veel uit de layout gezamenlijke data maar niet alles (is een beginnersfout, dat weet ik). Maar ik heb ook een portal in de offertes en een portal in de facturen zitten. Beide hebben ze dezelfde inhoud; product - korting - aantal - prijs/st - totaal - productspecs

 

Nu wil ik graag de hele inhoud van het portal overzetten van offerte naar factuur, alle overige velden zoals adres en voorwaarden etc worden al overgezet mbt van het maken van variabelen. Nu vroeg ik me af of het ook mogelijk is om een hele portal over te zetten door er en variabele van te maken?

 

Dank, groeten Michiel

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Kijk eens aan, ik heb zelf al een hele knullige mogelijkheid gevonden:

 

Ik maak gebruik van go to portal row kies voor next en vinkje bij exit after last en zet dan nieuwe variabelen. Dit werkt wel, alleen moet ik dan een aanname maken over het aantal regels dat een factuur maximaal gaat bevatten en dan er 1 meer nemen en heel heel heel veel typen. Ik kan dat maar dat is niet logisch. Ik moet dus gaan studeren hoe de loop-functie werkt.

 

Tenzij iemand een betere oplossing heeft natuurlijk!

 

Groeten Michiel

Link naar reactie
  • 0

Vooraf een vraagje: Staat de data in die portaalregels van de portalen voor offertes en facturen in dezelfde tabel of in verschillende tabellen. Ik vermoed het laatste.

Een manier om die regels in de andere tabel te zetten kan ook zijn door die regels te exporteren en daarna in de andere tabel te importeren. Vervolgens die regels uit de offertetabel verwijderen.

Link naar reactie
  • 0

Oh ja, dat is natuurlijk wel belangrijk. De 2 layouts hebben elk een eigen tabel (zijn wel identiek aan elkaar). Waarom zou je de data uiteindelijk uit de offerte willen verwijderen? Je wil toch een offerte behouden zoals hij was om ooit op terug te grijpen?

 

Maar ik ga eens aan de gang met de export en import mogelijkheden. Dank voor de optie!

 

Groeten Michiel

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...