Ga naar inhoud
  • 0

geen inspiratie... wie wel ?


JanDaems

Vraag

Gegroet allen,

Ik broed al een hele tijd op een toepassing die ik zou willen maken maar waar ik niet het juiste idee vind om te realiseren. Misschien heeft iemand van jullie wel de tip die me in de goede richting stuurt.

Ik wil graag een een eenvoudige planning maken voor het ophalen en leveren van goederen bij onze bestaande klanten. Momenteel doen we dit manueel via een XLS file.

Ik tracht de situatie te schetsen zoals ze zich voordoet.

Een klant contacteert ons om op maandag goederen op te halen. In mijn XLS lijst voer ik dan manueel de klant in op maandag met de mededeling "ophalen". Als er maandag opgehaald wordt dan moeten dezelfde goederen op donderdag weer geleverd worden. Dus zet ik in mijn XLS lijst op donderdag dezelfde klant met mededeling LEVEREN.

We hebben ook klanten die ons niet contacteren maar waarvan we weten dat we daar elke dinsdag moeten OPHALEN en elke vrijdag weer LEVEREN. Deze klanten staan dus standaard in mijn XLS lijst.

Het kan ook zijn dat we bij een klant enkel moeten ophalen of leveren op een afgesproken tijdstip. Of om de goederen eenmalig te leveren bij de buren. Al deze factoren zijn dus niet altijd definitief en soms vaag. 

Dagelijks heb ik dus een lijst met ophaal en lever adressen. Zodra de lijst volledig is sleep ik de adressen in een goede rij-volgorde om niet onnodig rond te rijden. 

Als onze chauffeur ter plaatse is bij de klant noteert zij op een papier het uur van ophaling en of levering of maakt de melding dat de klant niet aanwezig was.

Het is mijn droom om dit allemaal een stuk eenvoudiger te laten lopen en zelfs via Filemaker GO een lijst op een iPad te hebben in onze bestelwagen, waar de chauffeur enkel op de naam moet klikken om zo een time-stamp te hebben of een opmerking toe te voegen.

Iemand een idee hoe hier aan te beginnen ?

 

 

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Mijns inziens kan je dit prima realiseren in FileMaker. Zie elke actie als een record behorende bij een klant. Bouw een overzicht waarin de afspraken op weekbasis samenkomen. Bouw een dagschema om volgorde (route) te bepalen (zou wellicht ook gecalculeerd kunnen worden). Tijdstip zou aan klant gemeld kunnen worden.  Eventueel toewijzing aan meerdere chauffeurs  

Chauffeur ziet de route op zijn iPad  en kn ze gereedmelden met timestamp en opmerkingen. 

leuke app!

 

 

Link naar reactie
  • 0
Op 15/11/2018 om 12:43 zei Marsau:

Mijns inziens kan je dit prima realiseren in FileMaker. Zie elke actie als een record behorende bij een klant. Bouw een overzicht waarin de afspraken op weekbasis samenkomen. Bouw een dagschema om volgorde (route) te bepalen (zou wellicht ook gecalculeerd kunnen worden). Tijdstip zou aan klant gemeld kunnen worden.  Eventueel toewijzing aan meerdere chauffeurs  

Chauffeur ziet de route op zijn iPad  en kn ze gereedmelden met timestamp en opmerkingen. 

leuke app!

 

 

Beste Marsau,

Alvast bedankt voor jou input. Zou je me toch nog wat meer op weg willen/kunnen zetten hoe ik dit moet aanpakken. Ik ben namelijk maar een amateur en heb alles via zelfstudie en YouTube geleerd :-)

Alvast bedankt.

Mvg

Jan Daems

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...