Jump to content

script om naar een bepaald record te gaan in een lijst

Recommended Posts

ik heb een zoekfunctie waarin in naar de taken "tekenwerk" zoek, tussen allerlei andere taken.

elke taak heeft een week waarin ze uitgevoerd dient te worden

de zoek functie geeft een lijst van alle tekenwerk en die sorteer ik  dan per week,

boven aan komt dus week 1 , dan week 2 enzovoort

nu wil ik rechtstreeks springen naar een bepaalde week in de lijst van het "tekenwerk", in dit voorbeeld de huidige week

hoe kan ik dit doen?

met de scriptstep "ga naar bepaald record" op berekening moet ik een recordnummer ingeven dat ik niet ken, of ik snap het niet helemaal

script tekenwerk.PNG

Maak in de tabel een globaal veld. Maak een kopie van je tabel(occurence) in de relatiegrafiek en leg een relatie  globaalveld - weeknummer.

via de scriptstap 'ga naar gerelateerd record' kom je bij de weeknummers. Daarbij kun je kiezen of je alleen records met het betreffende weeknummer wilt zien of dat je in de selectie op het weeknummer belandt.

Om te voorkomen dat je ook de weeknummers van voorgaande jaren ziet maak je een extra (calculatie)veld met de combinatie jaar/week