Jump to content
  • 0

Nieuwe poging

Rob532

Question

Allereerst iedereen een heel gelukkig en gezond 2020 met veel Filemaker plezier.

Ik heb in een topic een vervolg vraag gesteld nadat ik een antwoord had ontvangen, maar ik denk dat de omschrijving te warrig of te breed was. Maar ik puzzel er al maanden mee. Ik probeer te simplificeren.

Ik heb 4 werknemers die iedere dag actief zijn in 4 verschillende productlijnen. Dus medewerker A kan iedere dag zowel werken aan lijn A, B,C en/of D.

De tijd dat hij werkt aan iedere lijn wordt gemeten via Filemaker. Datum stempels en begin- en eindtijd. Als voorbeeld:

Ik heb 4 portals per medewerker gemaakt. Portal 1: summary field (1 rij portal) waarin de arbeidstijd van alle ordernummers van die dag in lijn A worden opgeteld. Portal 2: summary field waarin de arbeidstijd van alle ordernummers van die dag in lijn B worden opgeteld. enz.

Nu wil ik de totaaltijden die ik heb vergaard in Portal 1,2,3 en 4 bij elkaar optellen, zodat de totale productietijd per medewerker per dag kan worden gemeten. En daar wringt de schoen. Ik heb al veel dingen geprobeerd maar ik denk dat ik via een verkeerde invalshoek kijk en/of dat mijn kennis hier tekort schiet.

Wie wil mij het zetje in de rug geven. 

Alvast bedankt

1 answer to this question

Recommended Posts