marcelboot Posted June 26, 2020 Share Posted June 26, 2020 (edited) Ik wil op een layout een lijst maken met per regel enkele waarden uit een gerelateerd portaal. De eerste datum en de laatste datum gaat, maar de eerste stad en de laatste niet. is het mogelijk en zoja, hoe dan? Edited June 26, 2020 by marcelboot Quote Link to comment
0 Ari Posted June 27, 2020 Share Posted June 27, 2020 Als je de stad via de relatie ophaalt krijg je die van de eerste record (let op de sortering) De laatste krijg je met de functie 'Last' Quote Link to comment
0 marcelboot Posted June 27, 2020 Author Share Posted June 27, 2020 Deze functie doet niet wat ik wil. Werkt toch alleen bij een herhalend veld? Hier gaat het om portaalregels. Ik krijg dus niet de stad uit de laatste pottaalregel helaas. Quote Link to comment
0 hbrendel Posted June 27, 2020 Share Posted June 27, 2020 Go to Object [ Object Name: "PortalName" ] Go to Portal Row [ Select: Off ; Last ] Set Variable [ $Plaatsnaam ; Value: RelationName::FieldName ] Quote Link to comment
0 marcelboot Posted June 27, 2020 Author Share Posted June 27, 2020 Hbrendel, door jou ben ik op de goede weg geraakt. Eerst het script gemaakt, maar dat liep niet goed.Toen verder denken en een nieuw veld aangemaakt met de formule: Last ( Gerelateerd item::Losplaats ). Zoals Ari al voorstelde eigenlijk. En dit werkt! Dank voor het op weg helpen. Quote Link to comment
Question
marcelboot
Ik wil op een layout een lijst maken met per regel enkele waarden uit een gerelateerd portaal. De eerste datum en de laatste datum gaat, maar de eerste stad en de laatste niet.
is het mogelijk en zoja, hoe dan?
Edited by marcelbootLink to comment
4 answers to this question
Recommended Posts