Gert-JAn1966 Posted October 7, 2020 Share Posted October 7, 2020 (edited) Hallo, Als ik een tabel maak met 2 velden bijv: naam en status. naam status test 1 1 test 2 0 test 3 1 Nu wil ik de waarde uit veld naam gebruiken in een keuzelijst met alleen die namen waar status "1" is. dus keuzelijst met de namen "test 1" en test 3" Wie kan mij helpen? Gr. Gert-Jan Edited October 7, 2020 by Gert-JAn1966 Quote Link to comment
0 bigbadwolf Posted October 7, 2020 Share Posted October 7, 2020 Je kunt het doen door gebruik te maken door een relatie te leggen tussen een constante (1) in de brontabel en de status (1). De geldige waarden worden dan zichtbaar in je keuzelijst. Andere methode is gebruik te maken van iets wat ‘wij’ Magic Value List noemen. Gebruik het zelf ook regelmatig maar vergt wel wat meer bouwen. De eerste methode werkt ook prima. Quote Link to comment
0 Ari Posted October 7, 2020 Share Posted October 7, 2020 (edited) 1 hour ago, Gert-JAn1966 said: Maak een stored calculatieveld if ( status ; naam ) en gebruik dat als value list Edited October 7, 2020 by Ari Quote Link to comment
Question
Gert-JAn1966
Hallo,
Als ik een tabel maak met 2 velden bijv: naam en status.
naam status
test 1 1
test 2 0
test 3 1
Nu wil ik de waarde uit veld naam gebruiken in een keuzelijst met alleen die namen waar status "1" is.
dus keuzelijst met de namen "test 1" en test 3"
Wie kan mij helpen?
Gr.
Gert-Jan
Edited by Gert-JAn1966Link to comment
2 answers to this question
Recommended Posts