Ga naar inhoud
  • 0

Mijn regel werkt niet goed


AlbertUrk

Vraag

Mensen ik sta voor een raadsel ik heb een bestand waar ik een dossier heb. Daar wil ik producten aan toevoegen dus maak ik een extra tabel met een regel.

So far so good. Maar.... ik heb 24 producten en ik zie er maar 17 in mijn lijst. Waarom 17? en geen 24 ik heb alles al meerdere keren langs gelopen en ik begrijp niet wat ik fout gedaan heb. Wellicht iets heel simpels. Het bestand heb ik bijgevoegd ik hoop dat iemand mij kan helpen en mij kan zeggen waar ik fout zit

 

productregel.fmp12

Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je hebt in jouw producten diverse producten staan met exact dezelfde naam en dan zal bij het type keuzelijst dat jij gebruikt, alleen de eerste worden getoond en kunnen worden gekozen. Dit zijn je keuzes:

kabeljauw filet: 2
Kabeljauw: 2
alaska koolvis filet: 1
alaska koolvis mince: 1
alaska plaice: 1
yellowfin sole filet: 1
rocksole filet: 1
alaska plaice filet : 1
garnalen: 1
kabeljauw (bevroren): 2
kabeljauw filet (bevroren): 2
zalm (vers): 3
schol (bevroren): 2
zalm filet (vers): 1
zalm (bevroren): 1
zalm filet (bevroren): 1
afval: 1

Je zal dus een andere strategie moeten kiezen en een onderscheid moeten hebben tussen de verschillende soorten kabeljouw filet etc.

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden zei menno:

Je hebt in jouw producten diverse producten staan met exact dezelfde naam en dan zal bij het type keuzelijst dat jij gebruikt, alleen de eerste worden getoond en kunnen worden gekozen. Dit zijn je keuzes:


kabeljauw filet: 2
Kabeljauw: 2
alaska koolvis filet: 1
alaska koolvis mince: 1
alaska plaice: 1
yellowfin sole filet: 1
rocksole filet: 1
alaska plaice filet : 1
garnalen: 1
kabeljauw (bevroren): 2
kabeljauw filet (bevroren): 2
zalm (vers): 3
schol (bevroren): 2
zalm filet (vers): 1
zalm (bevroren): 1
zalm filet (bevroren): 1
afval: 1

Je zal dus een andere strategie moeten kiezen en een onderscheid moeten hebben tussen de verschillende soorten kabeljouw filet etc.

Wow dat is het, volgens mij heb ik het probleem eerder gehad maar Ik dacht dat het ID het onderscheid maakte. Het is duidelijk ik kan het onderscheid maken met een extra letter denk ik. Bedankt

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je ook voor je gebruikers iets zal moeten aanpassen.

Hoe weet iemand nu wat het verschil is tussen Kabeljauw-A en Kabeljauw-B?

Ik zag in jouw lijst zelfs de combinaties product+tariccode+AfkortingTypeVergunning niet uniek zijn. Mijn ervaring bij klanten is dat gebruikers "dan maar wat kiezen" en dan zijn de ingevoerde gegevens onbetrouwbaar.

Link naar reactie
  • 0
27 minuten geleden zei menno:

Ik denk dat je ook voor je gebruikers iets zal moeten aanpassen.

Hoe weet iemand nu wat het verschil is tussen Kabeljauw-A en Kabeljauw-B?

Ik zag in jouw lijst zelfs de combinaties product+tariccode+AfkortingTypeVergunning niet uniek zijn. Mijn ervaring bij klanten is dat gebruikers "dan maar wat kiezen" en dan zijn de ingevoerde gegevens onbetrouwbaar.

Dit is het lijstje wat ik van mijn gebruiker gehad heb. de combinaties product+tariccode+AfkortingTypeVergunning zou wel uniek moeten zijn. Dat zal ik dus allemaal langslopen

Maar inderdaad Ik ga denk ik filteren op type vergunning en met een aparte kaartlayout om te kiezen. Bedankt voor de scherpe reactie

Link naar reactie
  • 0

Met deze formule kan je in Gegevensinzage (data viewer) gemakkelijk zien of alles uniek is:

While ( [ 
	myList = ExecuteSQL ( "SELECT product||' '||tariccode||' '||AfkortingTypeVergunning FROM PRODUCTEN" ; "" ; "" ) ; 
	myValues = UniqueValues ( myList ) ; 
	i = 0 ; 
	result = ""
] ; 
	i < ValueCount ( myValues ) ; 
[ 
	i = i + 1 ; 
	x = GetValue ( myValues ; i ) ; 
	y = ValueCount ( FilterValues ( myList ; x ) ) ; 
	result = List ( result ; x & ": " & y ) 
] ; 
	result 
)

 

Link naar reactie
  • 0
Op 20/03/2021 om 21:28 zei menno:

While ( [ myList = ExecuteSQL ( "SELECT product||' '||tariccode||' '||AfkortingTypeVergunning FROM PRODUCTEN" ; "" ; "" ) ; myValues = UniqueValues ( myList ) ; i = 0 ; result = "" ] ; i < ValueCount ( myValues ) ; [ i = i + 1 ; x = GetValue ( myValues ; i ) ; y = ValueCount ( FilterValues ( myList ; x ) ) ; result = List ( result ; x & ": " & y ) ] ; result )

Wow dank dat is idd heel handig

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...