Ik wil een kolom grafiek maken waarbij op de x-as de gegevens komen van 5 verschillende velden.
Situatie: Vragenlijst, met oa 5 velden (Les completed 1 ... Les completed 5). Als iemand de 'les' heeft gehaald, wordt in deze velden Trede 1....Trede 5 weggeschreven. Als het niet behaald is, blijft het veld leeg.
Op de y-as wil ik dan de totalen van deze velden weergeven.
Om de legenda op de x-as leesbaar te maken wil ik dan de veldnaam "Onderdeel 1 behaald" vervangen door "Trede 1" etc.
1. Hoe maak ik een grafiek met op de x-as meerdere velden?
In een oude post van 2010 zag ik dat 'Vitruvius' een oplossing had gevonden met
bij veldnaam het volgende intypen
veldnaam van label & ¶ & veldnaam van label & ¶ & veldnaam van label etc...
bij waarden de berekening maken van de 5 velden met een waarde
veldnaam van waarde & ¶ & veldnaam van waarde & ¶ & veldnaam van waarde etc...
Is dit nog steeds de manier of is er inmiddels (alhoewel ik nu FM 16 gebruik) een andere oplossing?
2. Hoe kan ik op de x-as een andere naam (Trede 1) laten verschijnen dan de originele (Les completed 1)
Question
Gustav
Ik wil een kolom grafiek maken waarbij op de x-as de gegevens komen van 5 verschillende velden.
Situatie: Vragenlijst, met oa 5 velden (Les completed 1 ... Les completed 5). Als iemand de 'les' heeft gehaald, wordt in deze velden Trede 1....Trede 5 weggeschreven. Als het niet behaald is, blijft het veld leeg.
Op de y-as wil ik dan de totalen van deze velden weergeven.
Om de legenda op de x-as leesbaar te maken wil ik dan de veldnaam "Onderdeel 1 behaald" vervangen door "Trede 1" etc.
1. Hoe maak ik een grafiek met op de x-as meerdere velden?
In een oude post van 2010 zag ik dat 'Vitruvius' een oplossing had gevonden met
bij veldnaam het volgende intypen
veldnaam van label & ¶ & veldnaam van label & ¶ & veldnaam van label etc...
bij waarden de berekening maken van de 5 velden met een waarde
veldnaam van waarde & ¶ & veldnaam van waarde & ¶ & veldnaam van waarde etc...
Is dit nog steeds de manier of is er inmiddels (alhoewel ik nu FM 16 gebruik) een andere oplossing?
2. Hoe kan ik op de x-as een andere naam (Trede 1) laten verschijnen dan de originele (Les completed 1)
Dank voor het meedenken.
Groet, Gustav
1 answer to this question
Recommended Posts