izci Posted October 9, 2022 Share Posted October 9, 2022 Beste mensen, Ik heb een LIST veld. Aan het einde van ieder regel wordt er een komma gezet. De komma v.d. laatste regel wil ik hierbij verwijderen. Hoe kan ik dit verwijderen? Groetjes Quote Link to comment
0 menno Posted October 9, 2022 Share Posted October 9, 2022 Hoe maak je die list precies? Voeg je aan iedere waarde een komma toe en voeg je ze dan bij elkaar met List()? Of gebruik je middlevalues() en vervang je de ¶ voor ,? De manier waarop je de lijst maakt maakt namelijk uit voor de beste manier. Quote Link to comment
0 izci Posted October 10, 2022 Author Share Posted October 10, 2022 Hé Menno, Ik voeg aan iedere waarde eerst een komma toe en vervolgens List (). Quote Link to comment
0 menno Posted October 10, 2022 Share Posted October 10, 2022 Voeg géén komma's toe (mits de waarden geen ¶/returns bevatten), maar vervang de returns voor komma's: Substitute ( List ( veld1; veld2; ... ) ; [ ¶ ; "," ] ) Dat scheelt programmeren Quote Link to comment
0 izci Posted October 10, 2022 Author Share Posted October 10, 2022 Hé Menno, Soms bestaat het uit 10 regels, soms uit 80. Het varieert. Na iedere regel moet er een komma komen (dit heb ik er bewust erachter gezet), alleen bij de laatste regel niet. Quote Link to comment
0 menno Posted October 10, 2022 Share Posted October 10, 2022 Dus de inhoud van Veld1 kan uit 1 - n regels bestaan en de inhoud van veld2 ook uit 1 - n regels? M.a.w. de individuele values bestaan zelf ook uit meerdere regels en daar kunnen komma's in staan? Je vraag en beschrijving zijn niet precies genoeg. Zonder een precieze probleemstelling, kan je geen oplossing bedenken. Quote Link to comment
0 menno Posted October 10, 2022 Share Posted October 10, 2022 De substitute uit mijn vorige bericht kan je alleen gebruiken als de data in de list is samengesteld met regels die geen returns bevatten. Vandaar mijn vraag over hoe je die lijst samenstelt. Een andere manier is namelijk de lengte van je resultaat te gebruiken om met Left ( deLijst ; Length ( deLijst ) - 1 ) ) simpelweg het laatste karakter te verwijderen. Afhankelijk van de manier waarop je de lijst maakt kan je de voor jou beste manier kiezen, maar dan moet je wél exact weten hoe je gegevens er uitzien. Quote Link to comment
Question
izci
Beste mensen,
Ik heb een LIST veld. Aan het einde van ieder regel wordt er een komma gezet.
De komma v.d. laatste regel wil ik hierbij verwijderen.
Hoe kan ik dit verwijderen?
Groetjes
6 answers to this question
Recommended Posts