Jump to content
  • 0

Container langzaam.........

AlbertUrk

Question

Posted

Ik heb een lastig probleem. Het uploaden van een bestand in een container duurt heel erg lang maar....niet overal. Als ik bij mij thuis het bestand upload naar het containerveld op de server duurt het lang. Daar waar de server inpandig staat duurt het ook lang. Maar als ik op mijn werk ben dan staat het bestand er direct in. Als het nodig is kan ik dit illustreren met filmpjes die ik gemaakt heb. Natuurlijk heb ik al naar verschillende oplossingen gekeken of poort 443 open staat. Dit is overigens niet het geval omdat daar waar de server staat deze poort voor mail wordt gebruikt. Echter zoals gezegd is dit probleem dus niet overal het zelfde wat dan weer zou kunnen betekenen dat het ergens anders aan ligt. Wie heeft een idee?

Ik heb meerdere bestandsformaten getest en het blijft hetzelfde

1 answer to this question

Recommended Posts

• 0
Posted (edited)

Poort 443 voor mail gebruiken is niet erg gebruikelijk. Voor SSL mail wordt doorgaans poort 587 gebruikt.

Wat je aangeeft is vrijwel 100% een probleem met de upload poort. Filemaker gebruikt daarvoor 443 (voorheen poort 80). Wanneer deze niet beschikbaar is lukt het uploaden uiteindelijk wel maar duurt dit heel lang. Dit is precies wat jouw constatering is. Hoe de routing regels verder zijn weet ik niet maar deze kunnen ervoor zorgen dat het vanaf de ene plek wél snel gaat en vanaf de andere plek juist niet.

Daarnaast kun je eens nagaan of er gebruik gemaakt wordt van een blocklist van ipnummers op poort 443. Dat zou ook een verklaring voor de verschillen in de werkplekken kunnen zijn.

Edited by Banach