Ga naar inhoud
  • 0

export excel


SPORTACO

Vraag

Hallo, ik tracht een bestand van filemaker naar excel te exporteren. Maar het is met een portaal. Dus zijn er meerdere gerelateerde records met 1 record uit de hoofdtabel.

Nu zou in excel  slecht 1 rij alle gegevens moeten bevatten. En niet zoals in filemaker onderelkaar

Het record uit de hoofdtabel en daarachter alle gerelateerde records: dus hier de begindatum en einddatum van een inschrijving. 

in bijlage hoe het nu is en hoe het zou moeten zijn op 1 rij.

iemand een idee hoe ik dit oplos?

 

Scherm­afbeelding 2023-02-06 om 17.42.48.png

Scherm­afbeelding 2023-02-06 om 17.44.44.png

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
13 minuten geleden, Lutmers zei:

Hi Sportaco, ik weet niet helemaal of @menno je voldoende info gegeven heeft... want je zit met een soort draaitabel probleem niet waar. De verticale opzet van jouw moeder met dochters in een portaal, wil je nu omzetten naar één horizontale lijn met voor elke dochter een kolom in Excel. Dit is met een trucje eenvoudig te doen als je met een beetje gelimiteerd aantal dochters uit de voeten kan...  Want voor elke dochter maak je op 'de nieuwe layout die Menno benoemde' voor elk dochter een portaal met 1 rij aan (zie paarse vakjes)... Dus eerste vakje is het dochter portaal met begin rij 1 - aantal 1, de tweede is beginrij 2 - aantal 1, de derde beginrij 3 - aantal 1, etc. Allen opgebouwd opbasis van dezelfde portaal relatie. Nu kun je dan uiteindelijk de 'Opslaan als Excel' kiezen en krijg je een horizontale lijn. Heb ik je correct begrepen?image.thumb.jpeg.a54ef70621fbedc62a8f76acf216fc00.jpeg

ja super nu lukt het me helemaal. Ik had al stukjes van de oplossing gevonden maar met jullie twee tips is het volledig in orde. Bedankt

Link naar reactie
  • 1

Hi Sportaco, ik weet niet helemaal of @menno je voldoende info gegeven heeft... want je zit met een soort draaitabel probleem niet waar. De verticale opzet van jouw moeder met dochters in een portaal, wil je nu omzetten naar één horizontale lijn met voor elke dochter een kolom in Excel. Dit is met een trucje eenvoudig te doen als je met een beetje gelimiteerd aantal dochters uit de voeten kan...  Want voor elke dochter maak je op 'de nieuwe layout die Menno benoemde' voor elk dochter een portaal met 1 rij aan (zie paarse vakjes)... Dus eerste vakje is het dochter portaal met begin rij 1 - aantal 1, de tweede is beginrij 2 - aantal 1, de derde beginrij 3 - aantal 1, etc. Allen opgebouwd opbasis van dezelfde portaal relatie. Nu kun je dan uiteindelijk de 'Opslaan als Excel' kiezen en krijg je een horizontale lijn. Heb ik je correct begrepen?image.thumb.jpeg.a54ef70621fbedc62a8f76acf216fc00.jpeg

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...