Vermoedelijk wil ik iets onmogelijks maken, maar ik probeer het stap voor stap toch te realiseren. 1 van de problemen waar ik tegen aan loop is dat ik dubbele records in een tabel wil samenvoegen. Maar in zo'n dubbel record staat ook nog eens een bepaalde waarde. De bedoeling is dat deze waardes worden opgeteld en dan ook nog als 1 record wordt samengevoegd. Ik probeer het te verduidelijken via een voorbeeld hieronder :
Record 1 : <veldnaam x> ; <aantal = 50>
Record 2 : <veldnaam x> ; <aantal = 5>
Record 3 : <veldnaam y> ; <aantal = 2>
Record 4 : <veldnaam y> ; <aantal = 2>
Wat ik wil is dat record 1 en 2 worden samengevoegd (zijn allebei - veldnaam x) met als aantal : 55 (opgeteld 50 + 5)
en record 3 en 4 (zijn allebei veldnaam y) met als aantal 4
Question
SEBAS68
Beste mensen,
Vermoedelijk wil ik iets onmogelijks maken, maar ik probeer het stap voor stap toch te realiseren. 1 van de problemen waar ik tegen aan loop is dat ik dubbele records in een tabel wil samenvoegen. Maar in zo'n dubbel record staat ook nog eens een bepaalde waarde. De bedoeling is dat deze waardes worden opgeteld en dan ook nog als 1 record wordt samengevoegd. Ik probeer het te verduidelijken via een voorbeeld hieronder :
Record 1 : <veldnaam x> ; <aantal = 50>
Record 2 : <veldnaam x> ; <aantal = 5>
Record 3 : <veldnaam y> ; <aantal = 2>
Record 4 : <veldnaam y> ; <aantal = 2>
Wat ik wil is dat record 1 en 2 worden samengevoegd (zijn allebei - veldnaam x) met als aantal : 55 (opgeteld 50 + 5)
en record 3 en 4 (zijn allebei veldnaam y) met als aantal 4
Hopelijk heb ik het goed uitgelegd.
8 answers to this question
Recommended Posts