Marius1 Posted March 27, 2023 Posted March 27, 2023 Een vraag van een beginner: Ik heb een record op het scherm. Hoe kan ik het RecordID ervan in het clipboard van Windows krijgen? Ik moet daarvoor een Button programmeren, maar ik weet niet hoe. Quote
0 bigbadwolf Posted March 28, 2023 Posted March 28, 2023 Het kan op een aantal manieren, maar in basis zul je een veld moeten maken waar je het in zet om het daarne te kopiƫren. Set Field [ GLOBAL::RecordID_g ; Get ( RecordID ) ] Copy [ Select ; GLOBAL::RecordID_g ] Let op dat het veld met het record ID op de lay-out staat (mag naast het zichtbare deel, maar het moet er zijn). Anders kun je de inhoud niet overnemen op het klembord. In plaats van een globaal veld kun je ook een calculatieveld maken. Wat je zelf prettiger vindt. Quote
0 peerke Posted March 28, 2023 Posted March 28, 2023 Als het record al voor staat, heb je de global niet nodig. Copy [ Select; Tabel::RecordID] is dan voldoende. Mits RecordID op de layout staat. Als je de inhoud van het klembord extern nodig hebt, zal het zo moeten. Als je de inhoud van het klembord binnen je fm oplossing nodig hebt, is het geen fraaie oplossing elders met een 'plak' te werken. Beter met een variabele. P. Quote
Question
Marius1
Een vraag van een beginner:
Ik heb een record op het scherm. Hoe kan ik het RecordID ervan in het clipboard van Windows krijgen?
Ik moet daarvoor een Button programmeren, maar ik weet niet hoe.
2 answers to this question
Recommended Posts